Hjälp mig att höja min stallhyra

Såg nu att det bara var dina som fodrades, ja då blir det klart merjobb som jag skulle vilja ha en extra slant för.
Ja, jag har frågat dem om de vill att jag ska ta mina fodringar själv så de slapp dem men det ville de inte :) Fram tills förra veckan hade de också en ponny som skulle fodras samtidigt som mina nämligen.
 
Det låter som att du har fantastiska stallägare som månar om dig och dina ponnyer. :) Jag hade personligen erbjudit dom 500:-/ponny i ökning. Jag hade velat "belöna" att mina hästar tas väl om hand och att inget gnissel uppstår.
 
Jag tycker nog också rent generellt 500-800kr/ponny...

Det är inte ditt "fel" att de lagt pengar på en ny ridbana och lösdrift, sådant höjer ju värdet på gården med samt gynnar agarna så de kan utnyttja detta också :)

Ett alternativ är ju också, om du har svårt för en "chock-höjning" att säga nåt i stil med kanske 400kr per häst nu i 4-6 månader och ytterligare xxx Kr till efter det, när hösten kommer... 🤷‍♀️

Du verkar ha fantastiska stallägare så måna om det, runt 1800-2000kr/ponny skulle jag tycka var rimligt.
 
Betalar mindre än dig för nybyggd lösdrift och belyst ridbana med hinderpark och med färre ”pass”.
Jag förstår tanken som stallägaren har men tycker att det är upp till hen att göra höjningen. Jag personligen kan tycka att en höjning innebär en ganska dyr hyra för liten ponny.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 896
Senast: Lavinia
·
Anläggning Jag driver en liten hästgård med 3 inackorderingar. Igår blev jag påhoppad av en av hyresgästerna (som tyvärr är en släkting..) om att...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
11 878
Senast: Pilot
·
Anläggning Finns säkert liknande trådar, men var svårt att hitta med mobilen... Men så här: jag och sambon pratar aktivt om gård och sparar pengar...
Svar
10
· Visningar
1 874
Senast: pews1972
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 676
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp