Hjälp mig att resonera, väga för och emot!

forvirradtjej

Trådstartare
Min vanliga identitet här på forumet är rätt välkänd, och jag har inte direkt varit hemlig med vart jag bor, så jag valde att lägga den här tråden anonymt. Ifall någon ändå skulle lista ut vem jag är, ber jag er hålla det för er själva.

Jag har ett problem, som jag inte kommer fram till något vettigt svar på, så nu vänder jag mig till er, för att få utomståendes syn på saken och kanske lite hjälp på traven. Jag har två hästar, och innan jag spinner vidare så kanske jag ska berätta att det aldrig var meningen att jag skulle ha två. Min gamla häst var i princip utdömd, ingen trodde att hon skulle klara sig, och i samma veva fick jag erbjudande om att köpa en unghäst billigt och slog till. Sen klarade sig den gamla mot alla odds, och de blev två. Jag studerar, och tidsmässigt har jag absolut tid för två så länge skolan håller på, speciellt när det är hästar som inte kräver en timmes hårdträning sju gånger i veckan. Ekonomiskt är det naturligtvis tuffare, men tack vare att unghästen inte behöver skos, ingen av dem äter några stora mängder kraftfoder och snälla föräldrar lyckas jag ändå hålla det på en hyffsad nivå.