Hjälp mig att tyda childeric dacs siffror

prinsessfeminist

Trådstartare
Hjälp mig att tyda dessa siffror, någon som är kunnig?

20200301_132441.jpg
 
Kåpstorlek 2
Sits 18,5
AO betyder att den är ändrad på något sätt.
Tack för hjälpen! AO, tror jag betyder bomvidd, det lyckades jag googla mig till. Men jag förstod också att man inte riktigt har mått på bomvidd på samma vis som tex engelska eller italienska sadlar.

Hur som helst, jag har provat den och den ligger ganska bra på hästen. 18,5 är dock ganska stort!
 
Tack för hjälpen! AO, tror jag betyder bomvidd, det lyckades jag googla mig till. Men jag förstod också att man inte riktigt har mått på bomvidd på samma vis som tex engelska eller italienska sadlar.

Hur som helst, jag har provat den och den ligger ganska bra på hästen. 18,5 är dock ganska stort!
Nej jag tror det är en vanlig missuppfattning. AO betyder att sadeln är öppnad och ändrad på något sätt. Bomvidd är säkert en vanlig justering men det kan lika gärna vara något annat som ändrats.

Det är ju franska storlekar = mindre.Brukar väl sägas att de upplevs som en storlek mindre.
 

Liknande trådar

Utrustning Har precis fått hem mina drömmars sadel, en childeric DAC. Men den skulle behöva lite omsorg. Givetvis hade det bästa varit att köpa...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej! Kan någon hjälpa mig att tyda märkningen på denna sadel? Bommvidd? Tillverkingsår? Mm? Det är en Jeffries Falcon 18 tum
Svar
2
· Visningar
398
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Behöver hjälp med att förklara hur jag ska räkna ut följande: Det är en övningstenta så ingen tenta så sett. Talet...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: Pratsch
·
IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
293
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp