Hjälp mig förklara gåtan!

voltis

Trådstartare
Vi fick en gåta på jobbet idag som skapat osämja ;)
Hjälp mig med svaret och en bra förklaring!

Screenshot_20190122-165848.jpg


Jag och några till säger : hennes dotter är på bilden
Medans en stoooor majoritet säger att det är hon själv.

Jag ger mig inte innan bukegenierna sagt sitt! :D
 
Vi fick en gåta på jobbet idag som skapat osämja ;)
Hjälp mig med svaret och en bra förklaring!

Visa bifogad fil 24361

Jag och några till säger : hennes dotter är på bilden
Medans en stoooor majoritet säger att det är hon själv.

Jag ger mig inte innan bukegenierna sagt sitt! :D

Jag hör i så fall till den stora majoriteten men tvivlar på att jag är något bukegeni :o.

Men nu har jag ångrat mig!
Kvinnan på bildens mor är den andra kvinnans mors dotter.

Det är klart att kvinnan på bilden måste vara dotter till kvinnan som håller i fotot!
 
Jag hör i så fall till den stora majoriteten men tvivlar på att jag är något bukegeni :o.

Men nu har jag ångrat mig!
Kvinnan på bildens mor är den andra kvinnans mors dotter.

Det är klart att kvinnan på bilden måste vara dotter till kvinnan som håller i fotot!

Exakt så tänker jag med!
Bildkvinnans mor är ju bildhållarens mors dotter.... Vilket är hon själv! Då är alltså bildkvinnans hennes dotter :)
 
Börja med ledet "Min mors dotter" = jag eller en syster till mig. Någon syster finns inte, alltså återstår endast min mors dotter = jag.

Byt ut "min mors dotter" mot "jag".

= "den kvinnans mor är jag"

Vilket ger att kvinnan på fotot är dotter till kvinnan som håller i/tittar på fotot.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 191
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook. Jag skulle kunna göra det enkelt för mig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 371
Senast: sthu
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp