Hjälp mig förklara gåtan!

Om du istället i första ledet tänker dig att det är kvinnans dotter som allt utgår ifrån, vad får du för resultat då?


Den kvinnan (hennes dotter) är min (hon själv) mors (mormor?) dotter (hon själv).

Eller hennes syster/bror. Men hon hade ju ingen syster eller bror.
 
Om jag säger t ex en massa könsord och dra åt helvete i den här tråden, tror ni att moderator kan kasta den då? :meh:
Big brother is watching :devil:

(jag skulle för övrigt gladeligen kasta den här tråden, för den får mig att känna mig orimligt dum! Det är precis den här sortens tankenötter som min hjärna absolut inte klarar av. Det bokstavligen snurrar i huvudet på mig lagom till att jag kommer till "den kvinnans mor"!)
 
Big brother is watching :devil:

(jag skulle för övrigt gladeligen kasta den här tråden, för den får mig att känna mig orimligt dum! Det är precis den här sortens tankenötter som min hjärna absolut inte klarar av. Det bokstavligen snurrar i huvudet på mig lagom till att jag kommer till "den kvinnans mor"!)
Exakt! Jag FATTAR inte varför jag svarade, jag VET ju att jag inte kan sånt här. Om jag ser fyra geometriska symboler, triangel, kvadrat, rektangel, triangel och frågan är Vilken ska den femte vara? - så ritar jag en apelsin. Och Om Pelle har tio godisbitar och ger fyra till lillasyster och köper ett par nya till sig själv, hur många blir över till mamma? så skriver jag Bettan. Jag är en kass människa.
 
Den kvinnans mor är min mors dotter.

Kvinnan på bildens mamma är hon själv.
Kvinnan på bilden är hennes dotter.

Men funderar nog vidare för den var fasikeninte helt enkel 😂
 
Exakt! Jag FATTAR inte varför jag svarade, jag VET ju att jag inte kan sånt här. Om jag ser fyra geometriska symboler, triangel, kvadrat, rektangel, triangel och frågan är Vilken ska den femte vara? - så ritar jag en apelsin. Och Om Pelle har tio godisbitar och ger fyra till lillasyster och köper ett par nya till sig själv, hur många blir över till mamma? så skriver jag Bettan. Jag är en kass människa.

Amen!

Jag får samma resultat om jag tänker jättelänge eller om jag randomklickar i svaren. Upplyftande.
 
Den kvinnans (hon själv) mor är min (hon själv) mors (hennes mamma) dotter (hon själv).

Kan ju inte bli tydligare.
Nej, det är tre kvinnor. Kvinnan på bilden (I) den kvinnans mor (II) som också är dotter till (III).
Vi vet att III endast har ett barn och att bildhållaren är det barnet, vilket gör bildhållaren till II. II är mor till I, vilket gör kvinnan på bilden till bildhållarens dotter.

”Jag (II) har varken någon bror eller syster men den här kvinnans (I) mor (II) är min mors (III) dotter (II).”
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 329
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 317
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag har en bekant som delar massa rasistisk, inskränkt, klimatförnekande smörja på Facebook. Jag skulle kunna göra det enkelt för mig...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 403
Senast: sthu
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 931
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp