Hjälp mig hitta ett nytt foder! *

Sv: Hjälp mig hitta ett nytt foder! *

vilka allergifoder har du testat?

Har du tagit blodprov och urinprov för att kolla att alla värden är bra? Min hund åt ett foder med hög proteinhalt och hon började klia sig mer och mer på slutet. Då vi utredde ett annat problem och de visade sig att levervärderna var kraftigt förhöjt. Nu äter hon RC hepatic och är en helt annan hund :D
 
Sv: Hjälp mig hitta ett nytt foder! *

kl
Har du tittat på K9 Naturals o Ziwi Peak?
Båda finns hos Foderbilen.
 
Sv: Hjälp mig hitta ett nytt foder! *

*mini uppdate*

Nu har grabben ätit både Brit care lax (med korn i) och deras Hjort (Hjort + potatisfiber). Jag tycker under tiden han åt Hjort minskade hans klåda, men det kan ju även bero på att han inte åt det. :p

Så nu får jag försöka hitta något liknade foder, med mer smaklighet och större bitar. Brit care's foderbitar är minimala, tänk er lite större än Chihuahuafoder.
Han är ganska lätt övertalad när det gäller att äta. Serveras ingen annan mat, så brukar han äta inom 1 dygn. Men 3-4 dagen och han vägrar äta fodret. 4:de dagen åt han fodert, sen vägrade han i 2 dagar till, åt * om och om igen. Han är i övrigt en hund som längtar till frukost och middag varje dag. Samt lämnar inte skålen förens allt är uppätet.

Hans mage har klarat foderbytena ovanligt bra! Normalt bajsande och lika glad&pigg. Efter ca 2 månader på Brit care, har jag valt att gå tillbaka till Carrier för se om det blir någon reaktion. 5 dagar än så länge och jag tycker att han är lite mer kliande än tidigare.

Så nu är jag tillbaka på ruta 1. Great.
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp mig hitta ett nytt foder! *

kl
Har du tittat på K9 Naturals o Ziwi Peak?
Båda finns hos Foderbilen.

Tyvärr innehåller ovanstående foder Vom och Grönläppad mussla. :(

Har börjat ha mina funderingar på att ge mig på färsk foder. Nordic har ett laxfoder som verkar rätt bra. (Annars är han en fiskälskare, men inte brit salmon!) Får väl ompriotera i min frys. Det får bli hundens mat där, inte min. :D
 
Sv: Hjälp mig hitta ett nytt foder! *

Har också liten frys och ger VoH 100%kyckling. 20 kg tar inte stor plats :)

Så om din hund tål kyckling rekmmenderar jag absolut det fodret! De ska dessutom komma ut med en nyhet inom en snar framtid och jag har hört ryktas om att det blir ett lammfoder ;)

Torrfoder, har du kikat på olivers? De har ett fiskfoder som verkar bra! De har fri frakt och anger du "my doh 2013" i kassan får du 200 kr rabatt ...
 
Sv: Hjälp mig hitta ett nytt foder! *

Vi ger både våra hundar och katter Orijen, helst skulle vi ge blötfoder men det funkar inte praktiskt för oss.
Vet flera stycken med hundar med exem som blivit symptomfria efter att de gått över till Orijen. Klart bästa fodret på marknaden enligt mig och helt utan spannmål.
Högsta kötthalten på marknaden som jag hittat också, man behöver inte betala för en massa utfyllnad som ris och andra kolhydrater som hundar bara ska ha en liten del av.
Hundar ska äta kött, inälvor och ben. De enda kolhydrater de fick i sig när de var vilda var bytesdjurens maginnehåll, konstigt då att deras mat nu för tiden består mestadels av kolhydrater.
Titta på alla allergier som ökat hos hund och katt sedan de börjat äta mer och mer kolhydrater, men det är ju billigt för tillverkarna.
 
Sv: Hjälp mig hitta ett nytt foder! *

C förklarade varför för mig, men jag minns naturligtvis inte, kanske hade något med konsistensen att göra. För dom vill ju helst ha spannmålsfritt. Men blir spännande med en ny smak iaf :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund har åkt på rejäl gastrit. Hon har tidigare visat små tecken på kronisk gastrit (rapningar ibland, kräsen osv) men det har...
Svar
6
· Visningar
891
Senast: Nevermind
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 296
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
35 633
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
4 783
Senast: calm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp