Hjälp mig hitta tränset!

Mirtai

Trådstartare
Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips!

Önskemål:
Svart med vitt foder på nosgrimma
Rundsytt
Spännen i nacken utan att bli klumpig
Anatomisk nosgrimma
Helst inte rundsydd snokrem
Inte för bred nosgrimma

Har kollat på dyon men deras nosgrimma tycker jag är för bred. SD:s Cantolar är bra, förutom att det är rundsydd snokrem.

Så hjälp mig, finns det jag letar efter eller måste jag gilla läget och ta ngt som inte är perfekt 😉
 
Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips!

Önskemål:
Svart med vitt foder på nosgrimma
Rundsytt
Spännen i nacken utan att bli klumpig
Anatomisk nosgrimma
Helst inte rundsydd snokrem
Inte för bred nosgrimma

Har kollat på dyon men deras nosgrimma tycker jag är för bred. SD:s Cantolar är bra, förutom att det är rundsydd snokrem.

Så hjälp mig, finns det jag letar efter eller måste jag gilla läget och ta ngt som inte är perfekt 😉
Kan du tänka dig ett kandar men "dra bort" de extra sidostyckena?
 
Jag har hittat olika Mountain Horse som skulle kunna passa, titta till deras :)
 
Ja fast även en rundsydd rem är platt längst ut vid hålen. För att kunna få den på plats måste du dra igenom den delen, så det borde gå....

Det är ju sant, men tittar jag på SD:s Cantolar (som är det bästa jag hittat so far) ser öglan så väldigt liten ut. Men lutar nog åt det.
 
Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips!

Önskemål:
Svart med vitt foder på nosgrimma
Rundsytt
Spännen i nacken utan att bli klumpig
Anatomisk nosgrimma
Helst inte rundsydd snokrem
Inte för bred nosgrimma

Har kollat på dyon men deras nosgrimma tycker jag är för bred. SD:s Cantolar är bra, förutom att det är rundsydd snokrem.

Så hjälp mig, finns det jag letar efter eller måste jag gilla läget och ta ngt som inte är perfekt 😉
Har du sett tränset Schockemöhle Den Haag? Ser ut som det skulle kunna passa in på dina önskemål.

Även Otto Schumacher München lever väl upp till önskemålen, är dock i dyrare prisklass.

I budgetprisklass finns Premieras träns, de ser ut som du beskriver men är lite klumpigare (bredare remmar liksom) än de andra märkena som jag nämnt. Edit: de kanske har rundsydd snokrem förresten.

Nu kom jag på ett märke till, Eponia. Men osäker på om de är med sån där avtagbar snokremsgrej...
 
Senast ändrad:
Har du sett tränset Schockemöhle Den Haag? Ser ut som det skulle kunna passa in på dina önskemål.

Även Otto Schumacher München lever väl upp till önskemålen, är dock i dyrare prisklass.

I budgetprisklass finns Premieras träns, de ser ut som du beskriver men är lite klumpigare (bredare remmar liksom) än de andra märkena som jag nämnt. Edit: de kanske har rundsydd snokrem förresten.

Nu kom jag på ett märke till, Eponia. Men osäker på om de är med sån där avtagbar snokremsgrej...

Tack för tipsen!

Schockemöhle ser riktigt bra ut, men hittar inte vitt foder på nosgrimman.

Schumacher är också bra men aningens dyrt 😱

Eponias rundsydda har också den där avtagbara öglan för snokremmen som jag inte vill ha.
 
Tack för tipsen!

Schockemöhle ser riktigt bra ut, men hittar inte vitt foder på nosgrimman.

Schumacher är också bra men aningens dyrt 😱

Eponias rundsydda har också den där avtagbara öglan för snokremmen som jag inte vill ha.
Tror att man borde kunna beställa Schockemöhle med vitt på nosen. Har själv haft ett från det märket med vitt foder, fast lite annan modell f ö.

Ja, OS är fina, men dyyyyra 😁
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·
Utrustning Behöver hjälp att hitta mitt drömträns enligt följande kriterier: Svart Rundsytt med alla spännen i nacken. Vanlig engelsk...
Svar
3
· Visningar
652
Senast: ptr
·
Utrustning Jag letar efter ett nytt träns till min häst. Mina önskemål är följande: • Rundsytt, helst med spännen i nacken • Svart med...
Svar
9
· Visningar
951
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Jag har googlat och letat i alla internets vrår men hitillis inte lyckats hitta något som passar, hoppas någon här har tips :) Jag...
Svar
8
· Visningar
842
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp