Hjälp mig, jag e kluven...

Casper

Trådstartare
Hejsan!

Som en del av er kanske redan vet så har vi redan en hund och nu är det så att vi tänker skaffa oss en till, men står i stora funderaringar av vilken ras.

Berner Sennen och landseer finns som alternativ, MEN.. jag vill ha en hund som jag kan träna lite oxå som det finns nån form av intresse hos och det har jag hart att dessa inte har, stämmer det?
 
de kanske inte är överdrivet energiska, men visst kan man träna lite med dom också (berner sennen, de andra har jag ingen erfarenhet av).
 
LANDSEER OCH BENER SENNEN, rottis

är det ingen här som har en tränad berner som kanske kan svara mig.?

Landseer vet jag själv inte så mkt om hur dom är i psyket eller så.

Med er som har rottweiler då? Räcker det om en i familjen tränar lydnad + bruks eller måste min sambo oxå träna aktivt på bruksklubben för att vi ska vara bra ägare till en rottis?

På min klubb sa dom att det inte finns bra kennlar längre som föder upp bra mentalt rottisar som även passar som familjehund... utan dom måste tränas på klubben minst 2timmar om dagen sju dagar i veckan.. :crazy: :confused:

jag vet egentligen inte vad vi vill ha för hund, vi vill åka och kolla på lite kennlar..

men vi vill ha en stor hund som vi kan träna lite för hobbis och som även passar som familjehund.

( när jag tränar för hobbis så menar jag minst fyra-sex dagar i veckan, dock inte jämt på klubben. men jag vill inte tävla! har inga tävlingsnerver...;) ... )
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 298
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras I dagens tidning fanns ett intressant uppslag med samtliga förekommande hundraser i Sverige; 441 raser, varav 11 bara finns i ett enda...
15 16 17
Svar
321
· Visningar
16 387
Senast: ildiko
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 766
Senast: NOC14
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 878
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp