Hjälp mig komma på maskeraddräkt

Twihard

Trådstartare
Hej!

Jag ska på en möhippa där vi ska klä oss till någonting på vår bokstav. Jag behöver därför hitta en maskeradutklädnad på bokstaven H och kommer inte på någonting roligt. 😒 Jag har aldrig varit på maskerad utan enda gången jag klär ut mig är när familjen har "mordgåtor" (ett slags rollspel) med klädtema, men där det mer är årtal som står i fokus.

Först tänkte jag vara så vild att jag tänkte h*ra, lite roligt på en möhippa... om bruden inte var sofistikerad och känslig för sådan humor. Hippie va jag i somras på familjens rollspel och så trött på det just därför. Har inte så lång tid på mig heller och är totalt obegåvad vad gäller att sy/skapa själv eller om smink är huvudsaklig vara för jag kan inte sminka mig 😔 Har ni några tips på vad jag kan vara?

Fann en Hades-dräkt men den var lite dyr, vad finns mer? Försöker tänka smått. Typ hushållsrulle men har inget att skapa sånt av, och hästskötare/häst/osv blir för uppenbart. Vill överraska!:bump: Vill visa mina vänner att även jag kan hitta på något påhittigt och roligt! Problemet är dock bara att jag just inte är påhittig.:meh::meh:
 
Häxa borde gå att få till utan att lägga någon större summa.
Hattifnatt? Huligan?
Häxa känns för uppenabart för alla sa att jag kunde vara häxa, hippie, husa. Jag är ett stort Harry Potter fan och tänkte först en husalf, för ett lakan kan man väl slänga ihop. Men kan inte göra öronen, är totalt opraktisk :/
 
Du kan inte vara Harry Potter själv då? :D
Jag är Hufflepuff och har hela den kostymen, vill inte köpa Gryffindor ;) Dock är hela min utstyrsel för varm, mer vinterinriktad och också något alla förväntar sig att jag gör. Så hade varit roligt att liksom överraska alla med något de inte förväntar sig. Assvårt att komma på något
 
Hologram - kom som du är men sminka/färga en blekare ("genomskinlig") kontur runt hela dig :D Eventuellt kan man också man kan skapa en flimrande effekt med någon form silver-/regnbågsskimrande effekt med någon metalic sprayfärg.

Havsbotten - sandbruna kläder med påklistrade stenar, snäckor, sjöstjärnor. Håret färgas till gröna alger.
 
Hej!

Jag ska på en möhippa där vi ska klä oss till någonting på vår bokstav. Jag behöver därför hitta en maskeradutklädnad på bokstaven H och kommer inte på någonting roligt. 😒 Jag har aldrig varit på maskerad utan enda gången jag klär ut mig är när familjen har "mordgåtor" (ett slags rollspel) med klädtema, men där det mer är årtal som står i fokus.

Först tänkte jag vara så vild att jag tänkte h*ra, lite roligt på en möhippa... om bruden inte var sofistikerad och känslig för sådan humor. Hippie va jag i somras på familjens rollspel och så trött på det just därför. Har inte så lång tid på mig heller och är totalt obegåvad vad gäller att sy/skapa själv eller om smink är huvudsaklig vara för jag kan inte sminka mig 😔 Har ni några tips på vad jag kan vara?

Fann en Hades-dräkt men den var lite dyr, vad finns mer? Försöker tänka smått. Typ hushållsrulle men har inget att skapa sånt av, och hästskötare/häst/osv blir för uppenbart. Vill överraska!:bump: Vill visa mina vänner att även jag kan hitta på något påhittigt och roligt! Problemet är dock bara att jag just inte är påhittig.:meh::meh:
Tyckte huligan var skitkul! :D

Husalv med köpta öron som någon sa också!

Hjort?
Huggorm?
Humla?

Hindu?
Hjälparbetare?
Harpist?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp