Hjälp mig med denna fråga...

E

elinda

Kan någon hjälps mig??. Jag undrar om en diskriktsveterinär kan göra en utdömning på en häst??.


Tacksam för svar
 
Ja, min distriktsveterinär kunde det iaf. Efter ett antal klinikbesök, sista böjprovet hemma..
 
Viss kan h*n det. MEN det ska då endera vara akut, eller att hästen tidigare är behandlad på klinik.

Att få en häst utdömd för t ex hälta är i princip omöjligt med enbart distriktsvet, försäkringsbolaget brukar vilja att det tagits röntgenplåtar t ex.

Så egentligen beror det på vad det gäller för fall?
 
Ja vi har varit på klinik och han har blivit behandlad. Detta är sista kollen. Antingen är han bra eller så har han inte blivit bättre och vi måste ta bort honom *suck*.
 
Då ska distriktsveterinären kunna göra det åt dig. Det lär ju handlaom tex böjprov eller annat som ger entydigt resultat, och har du dessutom ord från kliniken att det är sista chansen så ser jag inte att f-bolaget ska krångla. Men vill du vara helt säker kan du ju ringa dem och fråga.

Håller tummarna att den ÄR fräsch! (Vad är det för fel förresten?)
 
Tråkigt, håller tummarna (eller, tummen, den andra vill jag hålla för min valack som ska in imorgon) för att han är fräsch!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 104
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har fått röntgenbilder på en häst som jag är intresserad av. Fick dem idag så kan inte fråga någon veterinär. Om någon är lite...
Svar
16
· Visningar
2 368
Senast: Nevermind
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
3 704
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp