Hjälp mig med ebay!!

S

Spider84

Jag skulle vilja leta efter gamla klänningar (t.ex. 1700-tals klänningar) och även efter "outfits" som man har när man rider damsadel. Även där antar jag att det hamnar i alla fall på 1800 talet.

Men jag får ingen ordning på hur jag ska leta. Jag har försökt att leta mig fram genom kategorierna, men lyckas inte och när jag t.ex sökt på "gowns" så kommer bara bröllopsklänningar och tiaror upp!

Jag vet inte riktigt vad jag ska söka på, eftersom det engelska lexikonet är nerpackat och dessutom har jag inget bra svenskt ord för det.

Någon som är bra på ebay som kan hjälpa mig att hitta rätt?
 
Home > All Categories > Clothing, Shoes & Accessories > Vintage > Costumes, Masks

Testat där? Finns iallafall en del klänningar (har inte tittat igenom särskilt noggrant själv).
 
Du kan ju prova att skriva sidesaddle med tilläggen outfit, habit, gown eller bara sidesaddle. Testade själv nyss men inte fanns där så mycket heller...
Hälsar Lianki :)
 
Nästan alla annonser är ju från USA och jag funderar på hur mycket mer i fraktkostnad det blir om man beställer därigfrån. Det fanns t.ex en klänning som det stod: shipping 12dollar (within United States), men att de också kunde skickas till alla andra världsdelar, men hur mycket mer kan det gå på då?
 
Hej!
Jag har köpt mycket genom Ebay från USA och frakten varierar en del men det verkar också bero på säljaren. Jag brukar maila och fråga innan jag bjuder så man inte får hjärtflimmer efter köpet... ;)
Det finns en sida på http://www.usps.com där man tydligen kan beräkna frakten men det är svårt då man inte vet hur tungt/stort paketet blir. Så kan det tillkomma tull som varierar mellan olika slags varor, men det har bara hänt då jag köpt DVDfilmer eller en kamera förra året. Tycker det funkat kanonbra men det är alltid en risk att köpa sådär, man har ingen större trygghet om paketet kommer bort om man inte tar försäkring vilket också kan variera i kostnad. Men de har mycket kul prylar så det är frestande att köpa ibland...
Hoppas du hittar något bra!
Hälsar Lianki :)
 
Generellt sett; hur säkert är det? Har du blivit lurad? KAN man bli lurad?

Är lite sugen på att själv köpa något, men har inte riktigt vågat...
 
Jag samlar på diverse, bl a gamla Barbiedockor och har bara blivit utan en enda gång på 1,5 år (från USA). En annan gång försvann något från Belgien och en gång försvann det inom Sverige så det är inte heller 100 %. Inga dyrare saker dock så det var OK. Jag har kanske haft tur men jag har pratat med andra samlare och de verkar också vara nöjda med Ebay. Inget var trasigt heller men det beror förstås på vad man köper. Att man sen inte är nöjd med varan kan kanske inträffa, men de säljare jag haft kontakt med har varit väldigt ärliga. Det beror också på vilka krav man har och är man tveksam gäller det att fråga så mycket man hinner innan auktionen är stänger.
En tjej sa att "jag köper inget som är så dyrt att det svider i plånboken om grejorna inte kommer" och det är väl ett bra råd! Hoppas det var till någon hjälp!
Hälsar Lianda :)
 
Tack för informationen! Kanske blir det ebay shopping för mig med :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 923
Senast: inverterad
·
Kropp & Själ Är inte ute efter att någon ska försöka ställa någon diagnos nu, självklart är det ingen som kan det över nätet. Jag vill bara få lite...
2
Svar
25
· Visningar
3 912
Senast: Eurydome
·
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 078

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Gårdar förr
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp