Hjälp mig murra till mitt hem!

Kan det vara den här? Annars kanske `det är Boråstapeters Nocturne?
nocturn-in-blue-william-morris-styled-tapestry-wall-hanging-h51-x-w28-8.gif

Jag vågar nog nästan säga att det där inte är Morris. Liknar visserligen Savernake, Indian och några fler, men jag känner inte igen den. Men jag kan ha fel.
 
När vi flyttade in för 11 år sedan snabbrenoverade vi genom att måla allt vitt, jag gillar fortsatt vita hem men har drabbats av en ”murra till det feber”
Förra hösten blev vardagsrummet blått (Sundborn från Beckers) och nu kliar det i fingrarna att smälla upp en riktigt mönstrad tapet i matrumsdelen. Men frågan är vilken och kommer det att bli bra?

Tanken är att enbart det gamla matrummet ska tapetseras, matrummet har kvar sin stora öppning mot vardagsrummet vilket gör att tapeten måste rimma med blåfärgen där. Matrummet är även helt öppet mot köket åt andra sidan.

Hur skulle ni ha gjort?

Den gröna tapeten över köksbänken ska bytas ut mot vitt kakel hela vägen upp, då tapeten tyvärr fick sig lite törnar efter ett fläktbyte.

På bilden nedan sitter jag vid matbordet och blickar in i köket

Jag hade valt ett kakel i färg istället för vitt. Vilken färg beror ju på vad du gillar. Men jag hade valt grå. Inte ljus grå utan åt det mörkare hållet.
 
Fint golv!!! :love: Jag hade tapetserat överallt samt adderat mattor. Kanske en belysning som ger ett ngt varmt "murrigt" sken? Textilier med struktur hade jag också haft på typ kuddar odyl.
Den gröna tapeten som du nu har i köket tycker jag vore snygg att tapetsera hela rummet med? Jag hade inte satsat på en tapet med för stora kontraster mellan färg/ljus och mörker, det blir lätt rörigt tycker jag. Men absolut färg! Den du har nu är mkt snygg tycker jag men ändå nog "lugn" för att funka på hela rummet.
 
Fint golv!!! :love: Jag hade tapetserat överallt samt adderat mattor. Kanske en belysning som ger ett ngt varmt "murrigt" sken? Textilier med struktur hade jag också haft på typ kuddar odyl.
Den gröna tapeten som du nu har i köket tycker jag vore snygg att tapetsera hela rummet med? Jag hade inte satsat på en tapet med för stora kontraster mellan färg/ljus och mörker, det blir lätt rörigt tycker jag. Men absolut färg! Den du har nu är mkt snygg tycker jag men ändå nog "lugn" för att funka på hela rummet.

Ja, golvet är jättefint, tyvärr har det levt ett lite hårt liv så det är skabbigt och repigt. Men hoppas på att det överlever en slipning.

Tapeten i köket är från 2009 och jag hittar den inte längre hos Midbec :( Men jag vill ändå ha något då jag inte är särskilt förtjust i grönt har jag kommit på.
 

Bifogade filer

  • 7EF557CB-F4AA-430B-90D5-D61B6BFFAE15.jpeg
    7EF557CB-F4AA-430B-90D5-D61B6BFFAE15.jpeg
    156,7 KB · Visningar: 180
Vi kan inte beskyllas för att vara snabba i startgroparna, men det kom en vinter med sjukdom, dödsfall, nya jobbuppdrag etc.

men igår en regnig dag, frågade jag maken vad han ville göra idag, ingenting sade han, ok sade jag, jag åker på en liten tur och tittar på tapeter sade jag 😁 11 timmar senare checkade vi ut med ett nytt matrum. 😅

jag valde bort mönster, jag är ingen organisk människa, hur mycket jag vill.

nu är bara problemet att jag gillar enhetliga hem, var lätt när allt var vitt🙈 nu är maken inne på att vi ska tapetsera även köket i samma tapet- kommer att bli mörkt OCH murrigt! 😂
 

Bifogade filer

  • 33802C9E-BE4B-4746-819E-1A0040FD3C9D.jpeg
    33802C9E-BE4B-4746-819E-1A0040FD3C9D.jpeg
    214 KB · Visningar: 169

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 420
Senast: Tjôta
·
Hemmet Har köpt en liten etta på 40 kvm som nu ska renoveras. I vardagsrummet är det stavparkett i Ek som ska slipas och oljas. I hall/kök så...
Svar
1
· Visningar
1 124
Senast: Boerperd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp