Hjälp mig spåna

Svejsan

Trådstartare
Häst har mest troligt gått omkull rejält i hagen

Nick halt i trav,böjt och rakt spår.
Vilar 2 veckor innan vi får tid hos vet.
Vet besök resultat halt v fram lågt, inte mycket halt men vi ser att det tar emot och inte belastar fullt ut, bedövning släcker lite men ej helt.
Häst har rejält ont i nacken, högt upp höger sida och ömmar även samma höjd på v sida
Upptäckte vid morotstricket och har svårt och böja vanligt till höger.
Vänster inga problem.
Röntgen, bägge fram ben/hovar, övre del av nacke. = ingenting, ser fint ut.
Undersöker hovar noga med tång osv= inga reaktioner
medicin och vila 4v + kiropraktorbesök.

Nu har vi återbesök mycket snart, men häst har fortfarande ont i nacken och svårt att böja sig ordentligt till höger.
Linade igår, och tycker mig se att hon inte är 100 % fräsch i h varv.

Känns inte jättebra, men har ingen erfarenhet av mjukdelsskador om det nu skulle vara det och vet hur lång tid sånt tar innan det blir bra.

Någon som har någon tanke?
Vill bara bolla lite inför återbesöket..
 
Kollades nacke/hals inte alls vid första besöket?
Jag har haft en häst som gick omkull i hagen för rätt många år sen nu och den röntgades i nacke+hals och rygg pga den hade ont i nacken. Blev sprutad på två ställen och gick till sjukgymnast och sen var det bra. Blir lätt att man enbart fokuserar på hältan. Min häst hade en rörelsestörning innan den sprutades pga den hade ont i nacken, försvann som sagt helt.
 
Kollades nacke/hals inte alls vid första besöket?
Jag har haft en häst som gick omkull i hagen för rätt många år sen nu och den röntgades i nacke+hals och rygg pga den hade ont i nacken. Blev sprutad på två ställen och gick till sjukgymnast och sen var det bra. Blir lätt att man enbart fokuserar på hältan. Min häst hade en rörelsestörning innan den sprutades pga den hade ont i nacken, försvann som sagt helt.

Jo röntgade övre del av nacken. Där hitta vi ingenting. Såg fint ut.

Hade din häst förändringar i rygg/nacke?
Vad/vart spruta ni?
 
Jo röntgade övre del av nacken. Där hitta vi ingenting. Såg fint ut.

Hade din häst förändringar i rygg/nacke?
Vad/vart spruta ni?

Den sprutades på två ställlen i ryggen, kommer inte exakt ihåg. Minns bara dessa tjocka äckliga nålarna(är nål&spruträdd). Kan se om jag hittar papperna!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 206
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 187
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 382
Senast: Fiorano
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 553
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp