hjälp mig

I

Icebabe_1

om några här kommer ihåg en tid tilbax,skrev jag om min nya kattunge som skulle ersätta Nemouse för blacky,
jag tyckte inte om henne i början och hon var ju bara för blacky sin skyld,jag klagade mycke över att hon skrek så mycke,att hon hadde rally här hemma och gjorde allt hon inte fick.

vell,jag har lagt märke till att hon har väkst sig starkt i mitt hjärta och jag älskar henne otroligt mycke då jag anser henne otrolig speciell.
nu har jag lagt märke till att hon har slutat busa,hon har slutat prata,iallf lika mycke som förr,det krävs mycke övertalning för att få ett svar av henne,hon har även börjat slicka på allt som har stål i sig eller så som stolpar ute på balkongen och annat der ute.
vad kan va fel?
min tanke är att hon saknar nått i kroppen som hon forsöker få i sig,vad kan det va??????
hon verkar inte glad lenger,oansätt hur mycke jag forsöker göra för henne,jag har köpt nya bollar som är hennes favorit,jag har köpt hennes favoritmat,gett favoritgodiset och gjordt allt jag vet hon gillar,till och med blacky forsöker få henne till å busa,men då vänder hon rumpan till och går med huvudet ner,deppig.

jag står rådlös,jag har varit i kontakt med veterinären,
dom säger det inte låter som nått är så allvarligt,och har bett mig avakta.
men jag gillar inte se min lilla baby så här nere....

har ni nån funderingar eller råd vad jag kan göra?
 
hej hur gammal är din katt?
är den kastrerad/sterilicerad?
 
7 månader är hon,skall kastrera henne snart.när kan man göra det?
 
men det var inte det som var mitt största bekymmer,
det är det om hon fattas nått i kroppen då hon har blivit så konstig.
 
du kan göra de mellan 8-10 månader har jag fått reda på har gjort de på mina han katter.
mina katter slickar också på stål och sånt men de mår bra endå jag tror inte att där fel på din katt utan hon kanske bara vill slicka. hade hon mått dåligt så hade den jamat mycke hon är juu inte så gammal än
 
men det är just det som ä omvändt.
hon jamade mycke förut alltså pratade,vi förstog då att hon mådde bra och visade sig frisk när hon pratade.
nu är hon knäpp tyst.
igår köpte jag dock vitamin/mineral tabletter med järn,calsium och diverse annat,pluss mera mat och avmasking,hon knapprar tablettene som godis trots dom ej smakar nått och luktar illa.hon är nu avmaskat 3 gånger i löpet av 6-7 månader,så det borde ju va nog tycker jag.

ringde idag veterinär,jag har fått tid om två veckor för kastrering.
 
hon kanske har slutat med de fast hon är frisk.jag tycker att hon är frisk. men jag tror inte de gör något att ge katten mer mat( alltså att katten börjar jama) okej men får man avmaska så många gåner på ett år?

okej de blir kanske bättre när du har kastrerat henne.
men om du fortfarande är orolig så tycker jag att du ska ringa din vet och beställa en tid så de kan titta på henne för och vara på säkra sidan

lycka till med din katt hoppas de ordnar sig
 
De flesta katter ändrar beteende när de blir könsmogna, även om de normalt blir mer högljudda.
Lekbeteendet brukar ändras när katten blir könsmogen, så kastrera du nu, och se om hon blir sig själv igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp