Hjälp, min första dressyr tävling!

Nalle136

Trådstartare
Hej, om några veckor ska jag starta min första dressyr tävling och jag har lite frågor som jag inte hittar något svar på. Så tänkte att någon här kanske vet :D Okej första frågan! På denna tävlingsplats blir man insläppt nere vid domarn, så man startar inifrån. När får man gå in på banan efter den innan är klar? Får jag rita runt lite på banan innan och sen starta när jag får startsignal? Hur brukar start signalen låta, visselpipa, klocka?🙈

Har bara tävlat hoppning innan så detta är nytt för mig, hoppas någon har svar :):banana:
 
Du får gå in när den innan går ut. Ofta blir det en kort stund innan du får startsignal, men det varierar hur lång den är, har man otur kan man få startsignal nästan direkt. Efter startsignalen har du 45 sekunder på dig att starta. Du har startat när du har vänt upp på medellinjen. Startsignalen kan vara klocka eller visselpipa, men ofta är det bara domaren som säger ditt namn och "varsågod".
 
Du får gå in när den innan går ut. Ofta blir det en kort stund innan du får startsignal, men det varierar hur lång den är, har man otur kan man få startsignal nästan direkt. Efter startsignalen har du 45 sekunder på dig att starta. Du har startat när du har vänt upp på medellinjen. Startsignalen kan vara klocka eller visselpipa, men ofta är det bara domaren som säger ditt namn och "varsågod".
Tack!!😀
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 718
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 294
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 377
Senast: Fiorano
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 418
Senast: Sootie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp