HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

M

marygoround

Min hundvalp åt precis nyss upp en fågelunge, vad ska jag göra? Är det bara att låta den komma ut av sig självt på det ena eller andra sättet eller kan man ge någonting så den kräks upp? :confused: :(

Hjälp!!
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

Herregud :eek: Fågeln levde väll inte hoppas jag? :crazy:



Men den kommer nog ut den vanliga vägen utan hjälpmedel. Det är ju trots allt mest kött och dun.
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

marygoround skrev:
Min hundvalp åt precis nyss upp en fågelunge, vad ska jag göra? Är det bara att låta den komma ut av sig självt på det ena eller andra sättet eller kan man ge någonting så den kräks upp? :confused: :(

Hjälp!!

Min hund är käkat en mus och den fick komma ut bakvägen... Men äckligt var det:eek:
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

_moa_ skrev:
Min hund är käkat en mus och den fick komma ut bakvägen... Men äckligt var det:eek:

En av mina hundar smällde i sig en råtta på 3 röda en gång. Den spydde hon sen upp i min säng.
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

det är förbjudet enligt lag o ha hunden lös vid den här tiden på året.

Så koppla hunden härdan efter om du ska gå i skog o mark om hunden har dom tendenserna o jaga vilt.
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

Jag vet faktiskt inte om den levde.. hoppas inte :eek:
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

Självklart var hon kopplad, dessutom var det på vår tomt,. den måste antingen ha fallit ur boet eller 'tappats' där.. på nått sätt.. :confused:
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

Ja, då är de väll bara att vänta nu då.. :crazy: så kanske man har en fågelunge i sängen imorgonbitti.. :eek:

Det jag blev mest rädd för var näbben,. som visseligen var pyttpytt.. men iallafall!



Tack alla, för era svar,. !
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

marygoround skrev:
Självklart var hon kopplad, dessutom var det på vår tomt,. den måste antingen ha fallit ur boet eller 'tappats' där.. på nått sätt.. :confused:

har du då så dålig koll på vad din valp gör då blir jag rädd.
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

PIRU skrev:
har du då så dålig koll på vad din valp gör då blir jag rädd.

Varför då?
Min valp springer lös på tomten. Han tog en mus häromdan som nån av katterna lämnat.
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

Hm,

Jag får väll börja krypa brevid henne eller såklart litelite framför så jag hinner käka upp all potensiell mat innan hon ser den! Samt söka igenom hela tomten innan ens får titta ut. såklart,.
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

Din går lös ja då är det väl en annan femma men denna är ju till och med kopplad o lyckas svälja fågelungar.
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

Jaha, Det var så du menade. Då är jag med. Ja det skulle inte nån av mina lyckas med. Däremot stoppar dom i sig all möjlig annan skit. Allt från kattskit till råttor, möss osv.
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

Nej det är ju dte jag menar jag har ju också valp så jag vet mycket väl att dom är hemska men inte skulle han lyckas svälja en fågelunge utan jag ser det.
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

kopplad ja, eftersom tomten inte är helt inhägnad,.

&samma sekund som hon hittar den försöker jag självklart få ut den men hon är försnabb,. hade jag inte haft koll hade jag inte ens vetat om att hon hade den i magen just nu....

hade jag sett den innan hade jag självklart inte låtit henne gå inärheten av den,....
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

Nej det får jag väl hoppas.

Men jag hoppas det fick en rejäl tillsägelse!
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

Hur gammal är valpen? Och vilken ras är det. Beroende på hur stor vovven är och hur stor fågelungen var bör du kanske rådfråga vet. om det bara är att vänta ut den i andra änden av vovven eller.........

Kan hålla med Piru till viss del att man skall ha sådan koll på sin hund att den inte hinner få i sig sådan skit. Dock så är dom himla snabba att käka i sig "godsakerna" för att förhindra att bli ifråntagen dem, så det är inte så lätt alla gånger....tyvärr!

Min personliga åsikt är dock att "nej" skall vara så befäst även på en valp, så att den hajjar till och helst släpper bytet om man ropar nej åt den i samma läge som den tar bytet.

Hoppas i alla fall att det går bra för din hund och att allt kommer ut där bak;) :bump:
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

PIRU skrev:
det är förbjudet enligt lag o ha hunden lös vid den här tiden på året.

Så koppla hunden härdan efter om du ska gå i skog o mark om hunden har dom tendenserna o jaga vilt.

När min hund smällde i sig en mus var hon kopplad. Ena gången varr musen död så mamma fick bara ut svansen, hon såg den var död precis när Nelly tog den. Andra gången levde den, men hund f*n vägrade öppna munnen. Min mamma har fullständig musfobi så det värsta som kan hända är att hon äter en mus. Min mamma slog till Nelly så hon öppnade munnen och musen kunde springa iväg. Det är nog enda gången våran hund har åkt på stryk, men mamma fick lite panik där när hon vägrade öppna munnen:angel:

Även om min hund är kopplad låter i alla fall jag henne gå och lukta. Om hon går i det höga gräset och luktar så ser man ju inte vad hon sätter i sig.

Sen måste ja bara fråga, hunden får alltså inte ens gå lös om man har full kontroll på den? (nu har jag inte min hund lös annat än på tomten för hon har vaxproppar i öronen när man är ute med henne)
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

nu tycker jag att du går lite överstyr här. är det att ha dålig koll om ens hund äter upp saker som ligger framför nosen på den? jisses, då är nog 9 av 10 labradorägare riktigt oansvariga... en sparvunge går ju lika snabbt att äta som en frolic och det räcker att man inte tittar på hunden en sekund för att den ska vara borta.

en liknande sak har hänt mig en gång. mitt ex hade en sommarstuga och där fick hundarna springa som de ville på tomten (huuu oansvarigt!). jag hade varit inne i stugan en stund och kallade på dem när jag kom ut. schäfern kom direkt, labben nån sekund senare. schäfern (jag är helt säker på att det var hon, han skulle aldrig fått behålla något) hade fångat en råtta och ätit upp huvudet men lämnat den när jag kallade. min labbe är dock inte lika klipsk, och tog med sig resterna. motvilligt spottade han ut en gigantisk svart huvudlös råtta (äckligt äckligt äckligt).

är det olydnad att döda och börja äta råttan? de kom direkt när jag kallade och spottade ut på kommando (ett mindre slagsmål utbröt, men också det avbröt de på kommando). eftersom de ändå fick tag på råttan så måste jag enligt dig ha brustit i min tillsyn. gjorde jag det när jag hade hundarna lösa på tomten? är inte alla med tomt oansvariga då?
 
Sv: HJÄLP! min hundvalp åt just upp en fågelunge!

PIRU skrev:
har du då så dålig koll på vad din valp gör då blir jag rädd.

Har du en endaste aning om hur snabbt en hund kan svälja någonting den gärna vill äta????????????????? Med eller utan koppel!!! Så lågt av dig att säga att trådskaparen har dålig koll!!!!

Jag har inte sagt något tidigare men snart måste jag nog undvika trådar där du svarat för du verkar leva i nån perfekt värld med dina hundar och alla andra är idioter.....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
873
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
937
Senast: BornAgain
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp