Hjälp! Min hy har fått nippran!

Sasse

Trådstartare
Min hy har de senaste veckorna varit väldigt rödflammiga och jag får betydligt lättare finnar. Jag har inte ändrat i matvanor eller liknande, utan det är troligast våren som ställer till det. Finns det någon produkt som kan "lugna" huden? Jag vill verkligen inte vistas bland folk just nu, ser inte klok ut...

Tips på hur man behandlar pormaskar tar jag också tacksamt emot.
 
Sv: Hjälp! Min hy har fått nippran!

Jag hänger på här om det är okej.

Min hy är likadan sedan förra sommaren. Då kom det ett jätteutbrott (!!!) med finnar av den inflammerade sorten som sitter längre in i huden som inte går att klämma.
Det blev bättre med tiden. Bytte till eco produkter för ansiktet och det håller dom värsta finnarna borta i alla fall.

Försöker hålla huden återfuktad och kör ansiktsmask rätt så ofta. Mjukgörande eller lermask och även bamylmask (huvudvärkstabletter som man löser upp, riktigt effektivt mot finnar).

Hoppas det finns någon mer här som har tips på produkter som funkar :)

Jag har blandhy med röda zoner som gärna får blekas ner lite.
 
Sv: Hjälp! Min hy har fått nippran!

Prova Mary Cohr Antiredness. Har haft samma problem fast ständigt och denna tog bort allt!
 
Sv: Hjälp! Min hy har fått nippran!

Vet du om den här krämen kan användas på alla hudtyper?

Undrar förresten samma som Matmissbrukaren, eftersom jag bara får upp utländska sidor när jag söker på produkten :p
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
822
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 469
Senast: Mabuse
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 123
Senast: super
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 711
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp