Hjälp min kanin är jätte dålig i magen!

jerseyko

Trådstartare
Han flyttade hem till mig förra onsdagen och fick med sig spån, hö och mat så det är inget han fått nytt.
Han är avmaskad för han va dålig för typ 2 månader sen oxå.

Förra sommaren åkte han på trum-sjuka.


Nu är det extremt, jag försökte tvätta av så gott de gick igår men han spratta så j*vligt, men fick bort en hel del med ljummet vatten och lactasyl-tvål.

Men de e verkligen JÄTTE mycket, jag tror inte ens de går att få bort allting som sitter i pälsen utan att klippa bort det.

De vidriga va att när jag tvätta honom så kom det en jätte rinnande vätska som såg ut som svagt blandad O'boy :crazy:


Det är så himla vidrigt å ja tycker så himla synd om honom :crazy:
 
Sv: Hjälp min kanin är jätte dålig i magen!

åk till veterinären på en gång!!!!!

Din kanin kommer troligen att dö av vätskebrist om du inte agerar NU.

Ta bort alla grönsaker och ge hö och vatten. Lukta på höt så det inte är mögligt. ta bort pellets också tills du pratat med veterinären.

ge näringslösning i munnen några droppar åt gången med jämna mellanrum. jag kan inte receptet på det i huvudet men det har veterinären när du ringer.

Om kaninen är så dålig som du säger så måste du agera NU, du har inte tid att vänta någon dag "för att se om det ordnar sig".
 
Sv: Hjälp min kanin är jätte dålig i magen!

Han äter hö och dricker exakt lika mycket vatten som när han är frisk, nu när jag fick bort det värsta så kollade jag på honom igår och då var han nästan ren, lite som sitter i pälsen bara som jag fick bort genom att borsta honom.

Konstigt det där...


Sitter även och funderar på avlivning, han är 6 år och har blivit döv, kan inte vara kul att vara kanin och överkänslig mot "nytt" och inte höra..
 
Sv: Hjälp min kanin är jätte dålig i magen!

Fundera inte så mycket, ta telefonen och konsultera en veterinär istället.
 
Sv: Hjälp min kanin är jätte dålig i magen!

Han han bara öppet vardagkvällar så ringer man dit så får man inget svar ;)
 
Sv: Hjälp min kanin är jätte dålig i magen!

oj då. : / ... hm, hur är det med honom nu ? lika mycket som förrut ?

se till att han alltid har massa hö iaf...

hoppas han blir bra..
 
Sv: Hjälp min kanin är jätte dålig i magen!

Han mår bara bra och äter och dricker...
 
Sv: Hjälp min kanin är jätte dålig i magen!

Men det måste väl finnas fler veterinärer i detta land ;-)
 
Sv: Hjälp min kanin är jätte dålig i magen!

Jo visst gör det det, hade man bott inne i en stad eller centralt så skulle man kunna åka in med honom men nu åka 5-10 mil för att en vet tvättar av honom och sen betala för det tillåter inte min ekonomi!

Dessutom mår han bra nu och äter hö, halm sina pellets och dricker sitt vatten i samma mängder som han gör när han är frisk...
Han är pigg och glad och skuttar omkring och gör lycko bockar..
 
Sv: Hjälp min kanin är jätte dålig i magen!

Spelar ingen roll var du är och var veterinärena håller till. Det kostar ju inte mer att ringa till skåne eller att ringa till norrbotten.

Vad sa veterinären nu när du ringde?
 
Sv: Hjälp min kanin är jätte dålig i magen!

Min kanin brukade vara som Du beskrev att Din kanin är. :crazy: Min kanin har ALLTID varit pigg, ätit och druckit som hon ska under dessa perioderna.

Jag brukade ge min kanin hö och vatten, inget pellets eller liknade. Det gick över av sig själv, och min kanin mår bra och far runt som en vilding i mitt hus.
 
Sv: Hjälp min kanin är jätte dålig i magen!

Han är ju frisk och normal nu så det måste vart så att han vart stressad av att åka bil å lite orolig när han kom till ett nytt ställe..
 

Liknande trådar

Relationer Trodde inte de skulle gå så långt att jag skulle sätta mig här och skriva om råd. Men känns som jag behöver lite hjälp. Förbered er på...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
26 938
Senast: mandalaki
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 690
Senast: cirkus
·
S
Hästvård Köpte mitt Fjordsto-93 i somras som har hela tiden haft lös mage. Jag tänkte i början att det kanske berodde på då stoet kom till nytt...
Svar
1
· Visningar
1 049
Senast: JAMarna
·
Övr. Hund Vi ska sluta föda upp Collie:cry::cry:Fruktansvärt sorgligt men sant. Vi orkar helt enkelt inte mera. Dels så börjar mamma bli gammal...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 939
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp