Hjälp önskas...

Fick det påpekat för mig av en som kan en del om ridgeback när han såg bilden på din!!!
 
Ja, då verkar han inte vara så kunnig iallafall :smirk: hälsa honom att han gärna kan läsa på lite om rasstandarden också. :)
Dessutom - hur kunde han bedöma bilden då, enligt er går det ju inte ens att se att det är en RR? :confused:
 
Du lärde ju mig att göra den större så det gjorde jag!!

Han kan en del om rasstandarden men eftersom jag inte vill ha fler hundar eller e ett dugg intresserad av att ställa ut och så så vill jag inte att han ska plugga på mer än det han redan kan........Nöjd med den vi har som INTE kan ställas eller så.......
 
Fast någonstans sa ni att det ändå inte gick att se att det var en RR om det inte stått på kepsen.... därav undrade jag.

Sedan så förstår jag inte vad det är du menar i raderna längst ner men strunt samma.
 
Min sambo som på pekade det och innan vi träffades hade han 4 RR och några kullar hemma och så........
Tror han vet en del faktist!!
 
Jag tvivlar inte på någons kunnande, särskilt inte någon jag inte ens träffat. Däremot säger inte det att man haft 4 hundar samt någr akullar av en ras att man skulle vara kunnig.
I det här fallet är han det ju inte eller så är han i sådana fall den enda i hela ridgeback-sverige samt av alla domare som är kunnig, välj själv. :crazy:
 
Vad vet jag....

Bara jag slipper ha kennel här så e jag nöjd.... eller springa på utställningar med för den delen......
 
Nu är det ju så att alla blandraser är unika och ingen annan blandras är lik din. Därför kan man inte rekommendera en specifik blandras till någon. Till och med en valp efter samma föräldrar som din hund kan vara ljusår ifrån din i utseende och mentalitet.

Vill man dessutom inte arbeta med hudnen bör man inte köpa sig en hund som är en korsning mellan två bruksraser och två apporterande raser.

Bordercollie är ett ännu sämre val. Det är en vallhund som inte passar som enbart sällskapshund.
 
Re: Hjälp önskas... *DELETED*

Här gäller det att vara snabb för att hinna läsa........ :rofl:
 
Re: Hjälp önskas... *DELETED*

aa :rofl:

så är det :D Hur mår min RR favvis då? ;)
 
Re: Hjälp önskas... *DELETED*

Hon mår bara bra!!!

Var ute och busade innan vi gick till dagis......

Nú SOVER hon.... ovanligt va!!!!!!!!!! :rofl:
 
Re: Hjälp önskas... *DELETED*

haha!! Väldigt ovanligt :smirk:

Min "RR" du vet lillan ;) sover hon med!! lite ovnaligt faktiskt...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 524
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Då jag blev tvungen att köra hem foderhästen i helgen och därför behöver sätta fokus på något annat får ni stå ut med ännu en rastråd:D...
Svar
11
· Visningar
1 436
Senast: Grana
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 714
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 288
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp