Hjälp, ska köpa ny digitalkamera!

sweet_knorven

Trådstartare
Jag ska köpa en ny digitalkamera men vet inte vilken jag ska ha, jag blir alldeles yr i bollen av alla modeller och märken! :D

Jag har tänkt att mest fota djur- och naturbilder, och da även hästbilder i rörelse sa en hyfsat snabb kamera antar jag är ett maste. Jag vill ha uppladdningsbara batterier som haller länge. Kameran far kosta max 2000:-, helst 1500:-.

Jag gick till ett par olika elektronikaffärer och hittade ett par kameror som lag i min prisklass och som jag tror uppfyller mina krav, Nikon s 220 och 225, Canon A480 och Nikon S560.

Jag är väldigt mycket nybörjare pa det här med att fota men vill efterhand som jag lär mig mer och mer kunna ändra en del inställningar själv, sa jag vill ha en kamera som har bade manuella och automatiska inställningar. Om det nu gar att fa allt detta i en kamera som far kosta max 2000 kr. :p

Vet ni nagon kamera som passar mina behov sa far ni gärna ge tips! :)
 
Sv: Hjälp, ska köpa ny digitalkamera!

Alla du nämner är kompetenta och trevliga, så kör hårt!
 
Sv: Hjälp, ska köpa ny digitalkamera!

Jag har en Panasonic DMC-FS7. Den kostar 2090 kr på NetOnNet. Har inte haft den så länge. Men intrycket än så länge är bra!
 
Sv: Hjälp, ska köpa ny digitalkamera!

Jag tycker min låter som att min kamera skulle passa dig. Den har ett gäng olika inställningar, från helt automatisk, till olika program till helt manuell. Enda nackdelen är att den är lite stor, men det är ju en smaksak. Jag tycker inte att det gör något.
Canon photoshot A590 IS, tror den kostade 990 eller liknande så den är ju lite billigare än du tänkt dig. Det var nog på mellandagsrean dock.

Minneskort behöver man dock ett bättre än det som ingår, gick väl på 150 eller nåt. Uppladdningsbara batterier och laddare får du också köpa separat, vet inte hur det är på andra kameror.
 
Sv: Hjälp, ska köpa ny digitalkamera!