Hjälp snabb

Zf050829

Trådstartare
Hej!
Vi har köpt 4 zebrafinkar för nån vecka sen 2 honor och 2 hanar som är ca 6 månader gammal. 2 hanarna bråkade väldigt vild med varann så nu har varige par ett ett varsin bur. Igår vid 15:00 tiden uppteckte jag att ena paret hade lagt 1 ägg i sin matskål... Så vi tog ägget och lade den i ett liten bo men honan verkade inte vara intresserad över att ha koll på ägget så vi tömmde skålen och fyllde i det med bo bygg och sedan la ägget på den... Honan ruvade den fortfarande inte och satt bara bredvid sin ägg, vi hade ingen annan idé så vi lät de va. I morse när jag vaknade och ville ta en titt på ägget upptäckte jag att ägget hade försvunnit och att de hade ätit den😐😐😐
Jag gjorde några sökningar men fick ingen träff är det normalt? Eller borde jag oroa mig?
 
De flesta fåglar lägger flera ägg innan de börjar ruva. Om du inte vill ha ungar så bara plocka bort äggen
 

Liknande trådar

Däggdjur Vi har två kaniner, en hona på 2,5 kg och en hane på runt 2 kg, som går på kaninlösdrift. De är alltså ute dygnet runt i en hage av...
Svar
19
· Visningar
10 927
Senast: Mli
·
Övr. Djur Hör och häpna - den sjukt ljudallergiska zebran vill skaffa fåglar! :eek: Skämt åsido, så illa är det inte. Har lite funderingar på...
Svar
8
· Visningar
4 537
Senast: gul_zebra
·
T
Övr. Djur Tacksam för råd om hur jag ska göra. Har två nymfparakiter i en bur utan holk. En hane och en hona. De brukar para sig men jag har inte...
Svar
3
· Visningar
9 230
Senast: Timber
·
Övr. Djur vi köpte en kanin igår som visade sig va en hane (säjaren sa att de va en hona) och idag så parade han sig med vår hona och ja for ju...
Svar
7
· Visningar
1 411
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp