Hjälp, stör mig på min vän

Emilia090807

Trådstartare
Jag går i 8an, förra året när ja börja 7an så kände jag ingen. Blev sen vän med en. Hon och jag är i skolan varje dag bara vi, vi är dock väldigt olika och jag är mest med hon för att ha nån och va med🥴 jag är sån som sminkar mig, älskar att prata om killar osv, hon är helt tvärs imot och har aldrig ens skrivit med en kille, och hon tycker de inte är intressant när jag pratar om mina kill "problem"🙁 hon är mer en sån som pratar om hästar om ni fattar. Stör mig även på hon för hon är klängig och "dryg". ( låter så elak😖😅)
Jag kan inte liksom "göra slut" men vänskapen för vi går i samma klass så de blir ju fel om jag skulle dissa hon plus att jag har ingen å va med då!
har extremt svårt att skaffa nya vänner och trivs bäst med att bara va med en då jag har social fobi och svårt att va i en vän grupp.
Låter kanske jätte elak men tycker det är så sjukt tråkigt att va med hon, man kan inte tycka om alla
 
Kan du hitta något ni gillar att göra ihop? Någon aktivitet/sport.

Man behöver inte gilla alla och när man ibland "tvingas" att umgås med någon är det lätt att stirra sig blind på det negativa.
 
Det bästa är försöka fokusera på det man faktiskt har gemensamt istället för att reta sig på vissa saker hos den andra personen.

Hon har sina egenskaper och du har dina egenskaper. Ingen människa är perfekt, alla vänner har egenskaper som inte är exakt sådana som man själv skulle beställa. Det får man bara acceptera.
 
Jag går i 8an, förra året när ja börja 7an så kände jag ingen. Blev sen vän med en. Hon och jag är i skolan varje dag bara vi, vi är dock väldigt olika och jag är mest med hon för att ha nån och va med🥴 jag är sån som sminkar mig, älskar att prata om killar osv, hon är helt tvärs imot och har aldrig ens skrivit med en kille, och hon tycker de inte är intressant när jag pratar om mina kill "problem"🙁 hon är mer en sån som pratar om hästar om ni fattar. Stör mig även på hon för hon är klängig och "dryg". ( låter så elak😖😅)
Jag kan inte liksom "göra slut" men vänskapen för vi går i samma klass så de blir ju fel om jag skulle dissa hon plus att jag har ingen å va med då!
har extremt svårt att skaffa nya vänner och trivs bäst med att bara va med en då jag har social fobi och svårt att va i en vän grupp.
Låter kanske jätte elak men tycker det är så sjukt tråkigt att va med hon, man kan inte tycka om alla

Folk har ofta flera intressen. Eftersom du skriver på ett hästforum så kan man tänka sig att hästar är ett av dina intressen. Du är dock även intresserad av att prata killar och smink. Din vän i skolan delar det första intresset men inte det är andra och det är här ditt problem med vännen finns.

Det är dock sällan så att man hittar vänner som delar alla ens intressen. Istället förenas man kring något eller några gemensamma intressen eller att man helt enkelt gillar att vara med personen oavsett om man delar några intressen eller inte.

Jag tänker så här: Varför måste en vän uppfylla alla dina krav? Du har en vän du kan dela intresset(?) för hästar med, men saknar en vän som du kan dela intresset för smink och killar med. Istället för att dissa din vän så är det mer förnuftigt att försöka utvidga vänkretsen så att du även får vänner som delar intresset för smink och killar.

Sedan tänker jag så här: Det är inte särskilt schysst att låtsas vara vän med någon för att man inte har någon annan att vara med. Jag tycker att du antingen ska uppskatta din vän för den hon är istället för den hon skulle kunna vara eller för att hon gör dig mindre ensam. Är inte det möjligt för dig att uppskatta din vän för den hon är så tycker jag att det mest schyssta är att "göra slut".
 
Jag går i 8an, förra året när ja börja 7an så kände jag ingen. Blev sen vän med en. Hon och jag är i skolan varje dag bara vi, vi är dock väldigt olika och jag är mest med hon för att ha nån och va med🥴 jag är sån som sminkar mig, älskar att prata om killar osv, hon är helt tvärs imot och har aldrig ens skrivit med en kille, och hon tycker de inte är intressant när jag pratar om mina kill "problem"🙁 hon är mer en sån som pratar om hästar om ni fattar. Stör mig även på hon för hon är klängig och "dryg". ( låter så elak😖😅)
Jag kan inte liksom "göra slut" men vänskapen för vi går i samma klass så de blir ju fel om jag skulle dissa hon plus att jag har ingen å va med då!
har extremt svårt att skaffa nya vänner och trivs bäst med att bara va med en då jag har social fobi och svårt att va i en vän grupp.
Låter kanske jätte elak men tycker det är så sjukt tråkigt att va med hon, man kan inte tycka om alla
Uppskatta att hon vill umgås med dig och ni båda får ge och ta helt enkelt. Jag får en liten känsla att du tar henne för givet, att hon är där hur du än är mot henne.

Om det är så att hon är så tråkig att vara med och du faktiskt inte tycker om henne så va inte med henne då. Risken är ju stor att hon väljer dig före andra för att hon tror att du är en vän och därför missar folk som faktiskt hade uppskattat henne.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 053
Senast: Cattis_E
·
Relationer Ja, jag kan inte vara den enda? Jag verkar ha träffat en kille, jättefin på alla sätt och vis och jag känner mig faktist alldeles...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 673
Tjatter Hej, min vän i skolan pratar myckeet skit om en i vår klass ( vi kan kalla hon Hanna) Meen hon är med Hanna oftaaa utanför skolan och...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp