Hjälp tack 😊

NA906890

Trådstartare
Ska hoppa min första lokala tävling borta skulle gärna vilja se era packlistor så jag har något att gå efter 😁
 
Ska hoppa min första lokala tävling borta skulle gärna vilja se era packlistor så jag har något att gå efter 😁
Sadel, träns, ev vattenhink och foder (om ni blir borta länge), longerlinor och dressyrspö (för ev lastningsproblem), borste och hovkrats, hjälm, stövlar, ev skyddsväst, ev spö, vattenflaska, ev matsäck. Hästens pass om ni är på vaccinationslistan.

Det behövs inte så mycket utöver hästens utrustning och din egen.
 
utifrån ovan:

Alltid hästens pass då man kan bli ombedd att visa även utan att vara på vaccinationslistan.

Extra tyglar. (går lätt sönder och lätt att ha med sig extra)

Om jag ska starta två klasser så vill jag ha två vojlockar om risken finns att det första blir blött. Sen kanske jag inte heller hinner byta mellan ritterna men om jag behöver sadla av och sadla på igen vill jag ha möjlighet att byta.

Nummerlapp (+ en extra). Ska sitta på utrustningen när ni lastar ur.
 
- Träns (x2)
- Nummerlappar
- Förbygel
- Schabrak
- Padd
- Luva
- Benskydd
- Sadel
- Sadelgjord
- Extra grimma
- Longerlina
- Extra stigläder
- Tunnare/tjockare täcke (beroende på väder)
- Ländtäcke
- Hjälm
- Väst
- Handskar
- Sporrar
- Spö
- Stövlar
- Pass
- Kavaj
- Varma kläder/regnkläder
- Matsäck
- hö + hösegel
- Vatten
- Hinkar
- Svampar
- Mash
- Morötter
- Borste, hovkrats
 
Nu när jag senast varit på tävling så ser packlistan ut såhär (dressyr dock):

Sadel + schabrak, sadelgjord, padd (om aktuell häst har det)
Träns
Hjälm
Handskar
Spö
Sporrar
Stövlar
Kavaj
Nummerlapp, ev en extra
Extra gummiband
Borste
Pass
Longerlina (beroende på häst)
Skydd + täcke på hästen

Extrakläder efter väder (regnjacka eller varma grejer).
Matsäck
 

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
573
Senast: Ajda
·
Småbarn Jag skulle vilja testa att besöka öppna förskolan i kommande vecka för att aktivera 2-åringen när han inte har förskola. Men jag tycker...
Svar
13
· Visningar
1 082
Senast: Badger
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
563
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp