Hjälp tack! :)

W

Weathergirl

Hej, jag har nästan ingen koll alls på det här med distans. Men gjorde ett skolarbete om det och blev väldigt fundersam på om inte jag och ponnyn borde ställa upp i en liten distanstävling. :D Om vi (jag) vågar dvs. :crazy:

Men iaf, det jag undrar är ifall man måste vara med i någon klubb för att få ställa upp i en liten pp-tävling? Hur lång brukar en pp-sträcka vara ungefär och hur lång tid brukar det ta att rida en sådan?
Sen så undrar jag också, hur VET man vart man ska rida på en bana? Finns det markeringar någonstans så att man vet att man rider åt rätt håll? :angel:

Vore väldigt tacksam om jag fick svar! :)
Mvh Nike
 
Sv: Hjälp tack! :)

om du har gjort ett skol arbete om distans borde du väl veta det?

det finns markerningar som man ska följa.

på en del PP måste man vara med i en klubb.
 
Sv: Hjälp tack! :)

för att starta en pp , kräver många att du är medlem i ngn klubb , den kan vara allt från 2-4 mil , beroende på vem som anordnar.
tiden är mkt olika , du har riktlinjer för min o maxtid , men i snitt brukar det ligga på ca 8-9 kmh.
tips är att ta kontakt med ditt distansdistrikt för att få mer info o hjälp!

lycka till!
 
Sv: Hjälp tack! :)

Naturligtvis duger det med vilken klubb som helst, om den bara är ansluten till ridsportförbundet. T ex islandshästklubbarna går inte.
 
Sv: Hjälp tack! :)

PP finns igentligen inte. Den regleras inte av TR.
MEN anordnas PP samtidigt som tävling o CR så gäller TR.
Har man bara en PP så kan arrangören sätta sina egna regler.
Därför är det alltid bäst att läsa proppen och fråga arrangören vad som gäller för just den PP man tänkt rida.
// Linda
 
Sv: Hjälp tack! :)

Vilken ponny/häst ändvänder ni till distans?
 
Sv: Hjälp tack! :)

En liten fd travare :love: Hon tkr det är jättekul, så det lär bli hon ett tag till ;)
 

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 836
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 080
Senast: Cambrie
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 644
Senast: Mineur
·
Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 855
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp