HJÄLP - TÄVLINGS OUTFIT

johannaolsson

Trådstartare
Halloj! Nu är det så att jag nyss tagit mitt gröna kort för tävling och ska starta min första tävling inom några veckor. Dock ingen stor än, utan en avslutnings tävling på mitt ridgymnasium. Där jag ska starta i dressyren.

Som ni kanske förstår har jag inte tävlat innan. Har då ingen tävlings outfit. Jag letar febrilt efter begagnade och lite billigare tävlingskäder. För att senare efter sommaren ta och shoppaloss. Undrar om ni har tips på ställen som man kan kika efter billigare tävlingskläder, som helskoddade vitaridbyxor, vita handskar, tävligströja och plastrong? Kavaj är redan fixad :banana: Någon som vet priser på gekås?
Även vad tycker ni man behöver för en första dressyrstart? Letar jag efter rätt saker? :confused:


Tacksam för svar, ha det bra! :D
 
Nu vet jag ju inte var du bor men, kolla om det finns någon secondhand butik i närheten av dig. Facebook har ju olika sidor med begagnade kläder och häst utrustning.
 
Halloj! Nu är det så att jag nyss tagit mitt gröna kort för tävling och ska starta min första tävling inom några veckor. Dock ingen stor än, utan en avslutnings tävling på mitt ridgymnasium. Där jag ska starta i dressyren.

Som ni kanske förstår har jag inte tävlat innan. Har då ingen tävlings outfit. Jag letar febrilt efter begagnade och lite billigare tävlingskäder. För att senare efter sommaren ta och shoppaloss. Undrar om ni har tips på ställen som man kan kika efter billigare tävlingskläder, som helskoddade vitaridbyxor, vita handskar, tävligströja och plastrong? Kavaj är redan fixad :banana: Någon som vet priser på gekås?
Även vad tycker ni man behöver för en första dressyrstart? Letar jag efter rätt saker? :confused:


Tacksam för svar, ha det bra! :D
Kolla Facebooks köp- och säljsidor, där finns ofta en hel del begagnade tävlingskläder i bra skick till bra pris. Nackdelen med det är väl att det är svårt att prova..

Vill du köpa nytt finns det ju ofta olika prissegment i butikerna. Jag tror t ex att mina vita handskar som jag använder när jag tävlar dressyr kostade ca 30 kr. Det är ett par väldigt enkla i bomull, men väldigt praktiska då de bara är att slänga i tvättmaskinen efter varje gång. Helskodda vita ridbyxor behöver inte heller kosta mycket, det finns ofta enklare till lägre pris av butikernas egna märken. Tävlingströja använder inte jag, jag har plastrong så den är det enda som syns i halsen. Sådant borde man ju kunna köpa begagnat, då det inte är så kinkigt med passform.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp