Hjälp, teakfanér spricker!

Vassi

Trådstartare
Har insett det roliga i att köpa gamla möbler och göra enklare uppfräschningsarbeten! Livsfarligt, ska hämta ut en bokhylla och två sängbord från auktion idag och är inne på lokala handlarens hemsida alldeles för ofta :D
Men nu har jag stött på första problemet jag inte vet hur åtgärda; köpte en byrå som stått fuktigt i somras. I början såg det bara ut som till höger i bilden, men nu nästan 6 månader senare har "sprickmönstret“ börjat resa sig som ni ser till vänster. Finns det något att göra för att det inte ska bli värre? Antar att det har med fukten att göra, men det känns så märkligt att det när det blir torrt det börjar resa sig :cautious:
Kanske @athena_arabians lärt sig något av sin pappa?
DSC_0157.JPG
 
Bra smak du har :D
Tack detsamma :p Alltid gillat 50-tal, men på senaste åren har jag breddat smaken till ännu äldre möbler också. Och som sagt kommit på att det är kul att slipa, olja och fixa!
går det kanske att rädda genom att olja?
Tycker ju att jag har oljat hur mycket som helst. Men kanske är så enkelt, nu när förhoppningsvis all fukt drivits ut. Får rota fram flaskan och dra ett varv till!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 272
Senast: Calmiche
·
Hästhantering hej! ska försöka öra en låång historia kort. dock blev det ändå längre än vad jag trott. och jag hoppas att jag har lagt tråden rätt nu...
Svar
17
· Visningar
2 362
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 425
Senast: ellan84
·
A
Träning nu är jag så trött på detta.. ska försöka göra detta kort om det går. finns en häst i stallet som stallägaren har tagit på sig som...
2
Svar
22
· Visningar
2 559
Senast: AtletShipping
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp