HJÄLP tysktalande/postkunniga

R

Raderad medlem 6459

Jag har skickat ett rekommenderat brev till en ambassad i Berlin. Nu står det att leveransen misslyckats och PostNord kan inte ge mig mer info än så utan hänvisar till tyska posten. När jag googlar hittar jag nåt som heter Deutche Post, gissar att det är deras PostNord liksom, men när jag ringer dit så är alla alternativ på tyska och ingen som vänligt säger "For English, press 4". Vad gör jag? Hur ska jag få rätt på mitt paket? Jag freakar ut lite, eftersom mitt pass ligger i paketet och jag måste säkerställa att det snarast nåt mottagaren.
 
Jag har skickat ett rekommenderat brev till en ambassad i Berlin. Nu står det att leveransen misslyckats och PostNord kan inte ge mig mer info än så utan hänvisar till tyska posten. När jag googlar hittar jag nåt som heter Deutche Post, gissar att det är deras PostNord liksom, men när jag ringer dit så är alla alternativ på tyska och ingen som vänligt säger "For English, press 4". Vad gör jag? Hur ska jag få rätt på mitt paket? Jag freakar ut lite, eftersom mitt pass ligger i paketet och jag måste säkerställa att det snarast nåt mottagaren.
@alazzi ?
 
Jag har skickat ett rekommenderat brev till en ambassad i Berlin. Nu står det att leveransen misslyckats och PostNord kan inte ge mig mer info än så utan hänvisar till tyska posten. När jag googlar hittar jag nåt som heter Deutche Post, gissar att det är deras PostNord liksom, men när jag ringer dit så är alla alternativ på tyska och ingen som vänligt säger "For English, press 4". Vad gör jag? Hur ska jag få rätt på mitt paket? Jag freakar ut lite, eftersom mitt pass ligger i paketet och jag måste säkerställa att det snarast nåt mottagaren.

Har du ett sändningsnummer?
 
Har du ett sändningsnummer?
Ja. Söker jag där står det dock bara att den är mottagen. Vilket alltså PostNord menar att den inte är.

Det är mitt och min kompis pass i brevet. Hatar att skicka i väg pass med post just pga såna här saker :(.
 
Det brukar vara så att PostNord kan bara se till det att den är mottagen i Tyskland och sen tar tyska posten över. Så att PostNord säger den inte är mottagen kan vara för att de inte ser det och att det mottagna hos tyska posten stämmer.
Annars så kan jag tyska så vad behöver du hjälp med? Ringa ambassaden eller?
 
Jag har skickat ett rekommenderat brev till en ambassad i Berlin. Nu står det att leveransen misslyckats och PostNord kan inte ge mig mer info än så utan hänvisar till tyska posten. När jag googlar hittar jag nåt som heter Deutche Post, gissar att det är deras PostNord liksom, men när jag ringer dit så är alla alternativ på tyska och ingen som vänligt säger "For English, press 4". Vad gör jag? Hur ska jag få rätt på mitt paket? Jag freakar ut lite, eftersom mitt pass ligger i paketet och jag måste säkerställa att det snarast nåt mottagaren.
Ring ambassaden? De borde väl veta om det har anlänt och kan förhoppningsvis Engelska.
 
Då borde det rekommenderade brevet komma i retur till den som står som avsändare. Kan ju ta en tid eftersom liggetiden kan vara en månad (det var det förr).
Ja, och det får alltså inte hända att det ligger en månad. Därav paniken just nu.
 
Vi jagar ambassaden, de är väldigt svåra att få tag i. Tyvärr!

@WhoIsItAgain Finns det någon chans att du skulle kunna hjälpa mig att ringa tyska posten och höra vad de kan se i sitt system? Om brevet blivit utlöst ordentligt?

De brukar många ambassader vara om de inte har en specifik telefon tid.

Förresten är jag nu sjukt intresserad över vilket land (eller vilka länder) som inte har ambassad i Sverige med kombinationen att pass måste skickas in.

Än så länge har detektiv arbetet avslöjat att 103 länder har ambassad i Sverige.
 
De brukar många ambassader vara om de inte har en specifik telefon tid.
Jag vet. Det är därför jag startade tråden och hoppas få hjälp med tyska posten istället för ambassaden ;).

Guinea är det det rör sig om.
 
Att den levererats, och det var också det som var det korrekta :). Heja Tyskland! Jag fick precis, efter säkert 20 samtal (varav fyra samtal där de svarade men bad mig ringa om tio minuter igen varje gång) tag på ambassaden som visst fått passen.

Jättetack ändå! :) :heart
Gud vilken tur! Ångesten ... :crazy:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 805
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 645
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 288
Senast: zassoo
·
Tjatter Påskharen sprang vilse och missade Secret Easterbunny - så jultomten hojtade till från sin bastkjolssemester och erbjöd sig att köra en...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
17 665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp