HJÄLP tysktalande/postkunniga

Gud vilken tur! Ångesten ... :crazy:
Ja! Så gräsligt stressande. Hatar att skicka i väg mitt pass såhär! Förra gången gick det smidigt, den här gången not so much.

Sen ska de bara komma säkert och tryggt tillbaka till oss också :nailbiting:.
 
Kanske inte hör hit - men jag skickade spårbar försändele till Åland. Postnord hade bara regestrerat att de tagit emot försändelssen och att den väntade på transport osv. Men försändelssen hade kommit fram redan och på den åländska posten, där det blivit nytt spårbarhetsnr så gick den att följa från Stockholm och ända fram, direkt se när den regetrerades att mottagaren tagit ut den mm. Men hos Postnord stod det fortfarande kvar att den inte lämnat där den lämnades in.
 
Ja! Så gräsligt stressande. Hatar att skicka i väg mitt pass såhär! Förra gången gick det smidigt, den här gången not so much.

Sen ska de bara komma säkert och tryggt tillbaka till oss också :nailbiting:.
Åh förstår känslan! Mitt pass var på vift hos PostNord så sent som dagen innan jag åkte till Tanzania...
 
Åh förstår känslan! Mitt pass var på vift hos PostNord så sent som dagen innan jag åkte till Tanzania...
Jamen det är ju hemskt! Nu krävder de oss på ännu mer pengar för att vi ska få hem passen. Jippie 👍🏻
 
Kul att du startar den här tråden precis samma dag som jag varit och postat mitt pass! :nailbiting: Men det ska inte ha med PostNord att göra i alla fall, så jag hoppas att det blir en lite mindre ångestladdad situation för min del! :D
 
Till nästa gång rekommenderar jag DHL express eller Jetpak eller så, visst är det dyrare men också betydligt mycket säkrare!
 
Jag litar på PostNord ungefär 0%. Förstår inte varför de ens kommer undan med att det inte går att spåra utanför landets gränser eller när det väl passerar gränsen in till Sverige? Ursäkten är "systemet är inte skapat för det", men av någon anledning lyckas andra länder? Jag skickar grejer mellan andra länder med vanlig post och då fungerar väldigt ofta spårningen hela vägen (t.ex. från Malaysia till Syd Afrika).

Håller med att det nästan är billigare och definitivt säkrare att använd DHL/FedEx eller möjligtvis UPS (den senare vägrade jag dock använda i Singapore eftersom personen som var ansvarig för leverans i vårat område var så urbota korkad (nä, jag brukar inte kalla folk korkade, men det här var fan extremt). Men förhoppningsvis har ju den personen bara drabbat ett område.)
 
Kul att du startar den här tråden precis samma dag som jag varit och postat mitt pass! :nailbiting: Men det ska inte ha med PostNord att göra i alla fall, så jag hoppas att det blir en lite mindre ångestladdad situation för min del! :D
Ha! Vilken tajming :D. Vi har problem med ambassaden nu också så för mig fortsätter ångesten :nailbiting:. Slutsatsen är alltså: undvik att skicka passet med PostNord till afrikanska ambassader :up:.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
7 991
Senast: _Elly_
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 575
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
21 937
Senast: zassoo
·
Tjatter Påskharen sprang vilse och missade Secret Easterbunny - så jultomten hojtade till från sin bastkjolssemester och erbjöd sig att köra en...
13 14 15
Svar
295
· Visningar
17 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp