Hjälp! Uppdatera gammal iMac?

cherie

Trådstartare
Vi fick ärva en gammal iMac från sambons föräldrar. Utifrån vad jag förstår är det en iMac 11,2.

Vi försöker nu återställa den, uppdatera ios och massa andra saker. Ingenting funkar! Blir rent ut sagt tokig! Inte ens att avuktorisera eller logga in på datorn med mitt apple-id fungerar.

Men, jag börjar med frågan - HUR kan jag uppdatera till ett senare ios? Det är typ 10.6.8 Snow Leopard som är installerat nu, och när man kör programuppdatering på datorn så står det att inga nyare programuppdateringar finns - men när jag kollar på apples hemsida ska man kunna installera 10.13.6 high sierra på denna dator.

Jag fattar absolut nada. Någon som kan hjälpa? Framförallt blir jag så galet frustrerad och irriterad att jag inte vet var jag ska ta vägen. HUR går jag tillväga? Instruktioner på barn-nivå, tack.

Lyckas vi inte uppdatera datorn så får den gå till skroten, för det går i princip inte att använda datorn med så gammal ios-version (t.ex. uppdatera chrome, använda dropbox etc).

Obs, det går ej att återställa datorn genom att trycka ner några specifika knappar vid omstart. Har nu förstått att datorn är för gammal för att återställa på detta sätt. Vi tänkte då att vi skiter i att återställa - men vill ändå kunna uppdatera ios...
 
Enligt detta så verkar det som man måste ladda ner nästa version från App Store (El Capitan) Länk
Efter det tror jag uppdateringarna ska fungera som vanligt.
 
Har uppdaterat gammal Macbook, jag fick gå via vad jag tror var El Captain först för att ö h t få signal att det behövde uppdateras. Det fick göras manuellt och jag vill minnas att det var via chatt eller telesupporten hos Apple och fjärrstyrning vi fick rätt på det. Inte så jättekomplicerat, men jag fick ha hjälp i alla fall.
 
Men vad knepigt, men hittar du det inte i App Store så får du nog kontakta support så får dom hjälpa dig via mail/telefon?
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på och blir galen. Ska föra över bilder till datorn från min iPhone 7. Tidigare när jag anslutit USB-kabeln har jag fått...
Svar
18
· Visningar
1 476
Y
IT & mobiler Jag har en iMac G5 som är typ 3-4 år gammal. När Leopard kom (det med time machine) köpte min pappa det och installerade. Datorn kom...
Svar
3
· Visningar
2 616
Senast: Yuw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp