hjälp!!usch hur ska jag göra, storlek repgrimma???

Gullan86

Trådstartare
kanske lite töntig att inte kunna bestämma sig men det är omöjligt=(.

okej detta är problemet:
jag hade tänkt att köpa börjes repgrimma(den blå) men då är det så att de säljer dom i storlekarna: ponny,cob,full.

jag har en islandshäst på 130cm som har cob i grimma och ponny/cob i träns.....vad ska jag välja???

jag tänker att om jag tar en ponny storlek så blir den kanske precis lagom och så slipper man att ha en lång överbliven "tråd" hänga som blir där man knyter ihop grimman.

men tar jag en cob så får jag en lång sleta säkert men då blir den ju iaf inte för liten men usch hur ska jag göra?

kunde inte bestämma mej=(
 
Sv: hjälp!!usch hur ska jag göra, storlek repgrimma???

Jag skulle definitivt beställa en i stl. Ponny. Dom är ganska stora i storlekarna (har en själv) och dom går ju att ändra en hel del.

Satsa på ponnystorlek tycker jag :)


100 inlägg :banana:
 
Sv: hjälp!!usch hur ska jag göra, storlek repgrimma???

Ponny helt klart. Köpte en repgrimma i storlek cob till min quarter och den var alldeles för stor. Men det gick att flytta knutarna lite.
 
Sv: hjälp!!usch hur ska jag göra, storlek repgrimma???

okej då sattsar jag på det tack så mkt för hjälpen=)

oh förresten "alazzi" köpte du den på hööks? lr vart?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 885
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 920
Senast: inverterad
·
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 731
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp