A

AkiraPhoto

Skulle behöva lite hjälp, och råd från er därute! Om tråden ligger fel så ber jag om ursäkt.

Det är så att jag har måttbeställt ett par ridstövlar (königs) och det är ägaren av hästaffären som jag beställde ifrån, som har mätt mina ben. Nu kom stövlarna igår, och jag provade dem och tyckte dom satt bra så jag genomförde köper. Nu när jag provade dom idag så fick jag sån himmla ångest, för som sitter inte alls bra! :cry: Dom är iallafall minst en storlek förstora i foten och två-tre cm förkorta i skaftet (anser jag + flera andra) När jag provade dem i butiken så sa hon som jobbade (butiksägare) att dom såg bra ut i längd, så jag reflekterade inte mer över det. Finns det någon chans över huvudtaget att jag kan häva köpet och få pengarna tillbaka? Eller byta mot ett par som passar? Jag är inte alls värst insatt i sånthär, och fattar inget vidare när jag Googlar heller tyvärr. :confused: Skulle ju aldrig genomfört köpet, men som den dumma nöt jag är så lät jag stress och social fobi ta överhand, vilket gjorde att jag rusade igenom det hela och ville bara få det överstökat.
 
Sv: Hjälp!

Om du har måttbeställt dem, provat och godkänt dem och dessutom använt dem - nej, du kan inte lämna tillbaka dem.

Är det fel på dem gäller reklamation, men du har ju själv godkänt efter att ha provat. Öppet köp gäller bara om det avtalats, och bara om du lämnar tillbaka varan oanvänd.
 
Sv: Hjälp!

Jag har inte ridit med dem, utan satte bara på den ena och kände direkt att det inte funkade. :( Misstänkte tyvärr att det var så, tack för att du svarade!
 
Sv: Hjälp!

Men om du inte har använt dem, gå tillbaka till affären och prata med försäljaren. Förklara problemet och hör vad de säger.
 
Sv: Hjälp!

Jag har svårt att tänka mig att dom kommer säga något annat än att köpt är köpt :/ Eller något i stil med det. Har väl bara mig själv att skylla egentligen, för att jag var för feg för att säga nej direkt innan jag betalde.
 
Sv: Hjälp!

Men du skriver ju att du tyckte de satt bra innan du bestämde dig? Det är ju inte samma sak som att låta bli att säga nej direkt.
 
Sv: Hjälp!

Ja och nej, förlåt mig, jag uttryckte mig helt fel. Jag tyckte inte dom satt helt 100%, (även om jag uttryckte mig som om dom var bra, förlåt) så jag frågade säljaren som dom var i rätt längd, vilket hon sa att dom var. Så jag tänkte att jag kanske bara är lite ovan så jag i god tro antog att dom satt som dom skulle, så jag genomförde köpet och intalade mig själv att dom satt som dom skulle.
 
Sv: Hjälp!

Jag kan då meddela att jag har ett par stövlar som är för höga, och de har inte blivit använda många ridturer. Trots kilinlägg är det sjukt obehagligt, jag använde främst mina lägre (allroundstövlar), just för att de var skönare att rida i. De är lite stora i foten, så jag har lagt in en skönare sula och nu är det verkligen mina favoriter.
 
Sv: Hjälp!

Okej, jag personligen anser att just dressyrstövlar ska vara väldigt höga, det både känns bäst och ser bäst ut enligt mig. Just nu ångrar jag bara att jag överhuvudtaget funderade på dressyrstövlar, 6000kr slängt i havet liksom. Som tur är så har jag mina hoppstövlar, som faktiskt sitter helt underbart. Men tack för att du tog dig tid att svara :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik
  • Tälta med hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp