Ytterligare problem har dykt upp. Vi hästägare betalar gemensamt för höet. Jag har redan betalt in för mars och april och detta vägrar dem nu betala tillbaka. De menar att jag måste ta det med mig, vilket jag inte kan.

Vilka regler gäller egentligen?
 
Ytterligare problem har dykt upp. Vi hästägare betalar gemensamt för höet. Jag har redan betalt in för mars och april och detta vägrar dem nu betala tillbaka. De menar att jag måste ta det med mig, vilket jag inte kan.

Vilka regler gäller egentligen?

De regler stallägaren satt upp. I det här fallet är det inte ovanligt att det fördelas som hos dig, just för att inte en ska stå med en massa utlägg för andra som sedan flyttar.

Å andra sidan: ska någon in på din plats kan du ju sälja motsvarande mängd till denna.
 
Det är nog lite mer komplicerat. Vi hästägare har köpt in höet gemensamt och jag betalar egentligen per månad, men i och med att jag visste när jag skulle flytta så betalade jag in allt på en gång. Totalt rör det sig om en bal, lite drygt, och även om jag skulle kunna ta med det på lördag, så finns det för närvarande inte hemma tillräckligt för detta. Någon ny ska så vitt jag vet inte flytta in.
 
Ytterligare problem har dykt upp. Vi hästägare betalar gemensamt för höet. Jag har redan betalt in för mars och april och detta vägrar dem nu betala tillbaka. De menar att jag måste ta det med mig, vilket jag inte kan.

Vilka regler gäller egentligen?
Det fetade. Kan du sälja det höet med så slipper dom pengarna gå till spillo? Skriv en annons på det med så säger du att du tar med det helt enkelt
 
Annons inlagd...

Jag kommer nog aldrig mer att lita på människor igen ... Framförallt inte betala in någonting i förskott.
 
@ufot men alltså - EN bal ? Vad är det att bråka om ? :confused: Jag fattar inte ?

Om du och övriga är så extremt på kant med varandra men de erbjuder att du tar med dig din del av fodret istället för pengar, men du inte kan det osv, så får du nog helt enkelt acceptera läget.

Det där om en redan öppnad silagebal fattar jag inte riktigt ? Självklart vill ingen köpa en sån eller vad menar du ? :confused:
 
@ufot men alltså - EN bal ? Vad är det att bråka om ? :confused: Jag fattar inte ?

Om du och övriga är så extremt på kant med varandra men de erbjuder att du tar med dig din del av fodret istället för pengar, men du inte kan det osv, så får du nog helt enkelt acceptera läget.

Det där om en redan öppnad silagebal fattar jag inte riktigt ? Självklart vill ingen köpa en sån eller vad menar du ? :confused:
Förstår din irritation, men jag ser det såhär: ts har förmodligen hamnat i kant med stallägaren av andra orsaker som vi inte vet och har nu väldigt tufft ekonomiskt. Så några tusenlappar hit eller dit blir faktiskt ganska avgörande i det läget.
 
Annons inlagd...

Jag kommer nog aldrig mer att lita på människor igen ... Framförallt inte betala in någonting i förskott.
Nej, och betalar du i förskott så är det bra att ha saken skriftligt ifall att en liknande situation uppstår. Då vet du precis vad som gäller och man slipper förhandla om saken.
 
@Sporthorse jag är inte det minsta irriterad ?
Däremot extremt undrande ?
Hur kan det röra sig om tusenlappar ? :confused: 800 kg grovfoder delat på 7 personer kostar inte tusenlappar .
 
Det handlar om tre balar totalt. En är öppnad, så den räknar jag med att ta med mig. Den lär få plats i hästtransporten bredvid hästen.

Sen är det två balar till (oöppnade), med mycket bra värden som jag inte kan ta med mig.

Varje krona räknas för tillfället, men jag bränner hellre upp dem än låter de övriga stallägarna få balarna.
 
Det handlar om tre balar totalt. En är öppnad, så den räknar jag med att ta med mig. Den lär få plats i hästtransporten bredvid hästen.

Sen är det två balar till (oöppnade), med mycket bra värden som jag inte kan ta med mig.

Varje krona räknas för tillfället, men jag bränner hellre upp dem än låter de övriga stallägarna få balarna.

Förstår absolut din irritation, jag hade nog inte hellre lämnat hö hos människor jag tycker behandrar mig illa.
Hoppas verkligen du får allt sålt och det blir bättre snart.

Finns det något annons torg på facebook du kan gå med i?
 
@Sporthorse jag har ingen aning - nu är det tydligen 3 balar och innan dess var det en eller två .
Hursomhelst så en bal kostar inte tusenlappar .

Men vad vet jag - eller du osv ? Ingenting eftersom det bara finns en version här.
Tydligt blev det dock enligt TS sista svar att det är fullt krig, och det är väldigt sällan krig beror på en enda part .
 
Det handlar om tre balar totalt. En är öppnad, så den räknar jag med att ta med mig. Den lär få plats i hästtransporten bredvid hästen.

Sen är det två balar till (oöppnade), med mycket bra värden som jag inte kan ta med mig.

Varje krona räknas för tillfället, men jag bränner hellre upp dem än låter de övriga stallägarna få balarna.
Nej öppnad silagebal lär bli väldigt svårsålt, men resten tycker jag du ska försöka sälja av. Hoppas att du blir av med dom två balarna du har att sälja, hur snart måste dom bort?
Bor tyvärr i Stockholm så kan inte köpa själv. Är det bra värden så tror jag absolut att du kan få sålt, till rätt pris. Jag håller tummarna :)
 
Sen har jag till sista mars på mig att få balarna sålda, eftersom jag är uppsagd först till sista mars.

Då så, då lär du bli av med det :)
Jag håller tummarna.

@Sporthorse jag har ingen aning - nu är det tydligen 3 balar och innan dess var det en eller två .
Hursomhelst så en bal kostar inte tusenlappar .

Men vad vet jag - eller du osv ? Ingenting eftersom det bara finns en version här.
Tydligt blev det dock enligt TS sista svar att det är fullt krig, och det är väldigt sällan krig beror på en enda part .
En tusenlapp blir det iaf, och det ger ju iaf tillbaka en skoning, alltid något när det är tufft som i TS fall.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 825
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 390
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 042
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Andromedae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp