Grejen är att jag liksom har försökt med ALLT jag har hört av mig till över 20 pers på hästnet och facebook varav ungefär 5 personer har svarat! Den senaste veckan har jag kommit i kontakt med tre personer och det verkar alltid perfekt men sen kommer något hinder ivägen för mig, jag skulle åka och provrida en ponny, grät av lycka i en minut sen grät jag av sorg i tre dagar för det visade sig att man inte kunde ta sig till stallet kommunalt. Jag är så trött på att gråta varje kväll och jag vet inte vad jag ska göra. Jag är medlem i typ alla medryttargrupper på facebook har gjort en massa annonser. Jag kan inte göra mer. Jag känner mig också som en bortskämd snorungen för att jag inte bara kan fokusera på att jag har tur som ens får rida på ridskola eftersom föryt grät jag varje kväll för att jag inte fick det och nu är jag ändå inte nöjd😣 Jättekonstig text jag vet men jag behöver skriva av mig


Du kan inte hjälpa till mer på din ridskola? Be om att få vara med på kvällsfodringar, mockning, eller att få hjälpa till med annat. Även om du bara går vid sidan så kan hästskötaren tycka att det är skönt med avlastning. Har ni skötarsystem på din ridskola - kan du bli skötare? Gå extrakurs, ex för grönt kort? Vara med och leda på nybörjarlektioner?

För att vara medryttare så måste du ju vara såpass säker och duktig att en hästägare kan lämna sin häst till dig. De flesta privathästar är inte riktigt som att rida en lektionshäst med ridläraren på plats. Likaså i stallet måste du vara såpass säker att du inte blir rädd om något oväntat händer.

Jag tänker som flera ovan att du ska satsa på att skaffa erfarenhet på marken först. Rid dina lektioner, och lägg kanske din 500:ring på en privatlektion extra varje månad, det är en bra investering.

Om det syns att du är motiverad, ambitiös och vill lära dig på din ridskola så blir det också lättare att nätverka och träffa hästägare som söker hjälp. Du får förhoppningsvis även referenser som du kan hänvisa till som kan intyga att du kan en del och att hästägaren kan lita på dig.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag flyttade utomlands för en dryg månad sedan, och betalar nu dyrt för att Postnord ska eftersända all min post hit. Likförbannat har...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
19 130
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Hej! Jag behöver all hjälp och tips jag kan få! Jag har börjat märka att jag får väldigt ont i min högra fot när jag rider,Efter kanske...
Svar
3
· Visningar
704
Senast: Tassa
·
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 385
Senast: Kilauea
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp