Men då borde väl ts märkt det? Killen verkar ju ok i övrigt?
Det enda vi vet om det här killen är att han snackar med andra tjejer på ett sätt som gör hans flickvän obekväm och osäker, att han (baserat på den andra tråden) vill åka utomlands själv med en av dessa tjejer, att han skriver med dem samtidigt som han pratar i telefon med sin flickvän, och att hon inte känner sig bekväm att ta upp det med honom utan behöver söka sig annorstädes för att få perspektiv på hans beteende. Jag vet inte riktigt var du hittar informationen som gör att du tycker att han "är okej i övrigt". Jag ser fler varningsflagg än lugnande signaler.
 
Det enda vi vet om det här killen är att han snackar med andra tjejer på ett sätt som gör hans flickvän obekväm och osäker, att han (baserat på den andra tråden) vill åka utomlands själv med en av dessa tjejer, att han skriver med dem samtidigt som han pratar i telefon med sin flickvän, och att hon inte känner sig bekväm att ta upp det med honom utan behöver söka sig annorstädes för att få perspektiv på hans beteende. Jag vet inte riktigt var du hittar informationen som gör att du tycker att han "är okej i övrigt". Jag ser fler varningsflagg än lugnande signaler.
Eftersom ts inte nämnt något annat negativt så tänker jag att hon uppfattar honom som ok i övrigt. Och att ventilera förhållande är oerhört vanligt särskilt hos yngre tjejer.
 
Bägge TS trådstarter handlar om oro för otrohet.

Egentligen är formen för otroheten oväsentlig. Problemet är väl att TS inte litar på sin partner?
Samtalet borde handla om relationen, inte om huruvida han ska prata med kvinnliga vänner eller åka iväg med en kompis.

Jag misstänker att TS är ung. Om det vore något äldre personer så skulle många nog tips om parterapi. Kanske skulle det vara vettigt även för TS?
 
Bägge TS trådstarter handlar om oro för otrohet.

Egentligen är formen för otroheten oväsentlig. Problemet är väl att TS inte litar på sin partner?
Samtalet borde handla om relationen, inte om huruvida han ska prata med kvinnliga vänner eller åka iväg med en kompis.

Jag misstänker att TS är ung. Om det vore något äldre personer så skulle många nog tips om parterapi. Kanske skulle det vara vettigt även för TS?

Kanske är det bara en mismatch? TS och killen har olika intentioner och föreställningar om vilken relation de vill ha.

TS: om relationen inte levererar det du känner du behöver, gå vidare och hitta någon som du funkar med.
 
Tjo tjo
Jag har lite funderingar kring min kille, han snackar i telefon med andra tjejer och han skriver även med andra tjejer när han pratar i telefon med mig. Jag vet inte vad jag ska tycka men jag litar på honom. Det bara känns lite konstigt men jag vet inte. Jag känner mig på något sätt inte så speciell då men kan bara vara jag. Borde jag bry mig? Eller bara låta de vara?
Tjejer hjälp!
Borde bry dig på vad? Får din kille inte ha tjejkompisar eller är du orolig över att han har ihop det med fler tjejer än dig? Både jag och min man har vänner av både det manliga och kvinnliga könet utan att den ena eller den andra tycker något spec om det.
 
Menar du att du inte tyckt det var konstigt om han när han är i telefon med dig messar med massor av andra tjejer på samma gång?

Ärligt talat tror jag inte ett dugg på det. För det är fruktansvärt oartigt och respektlöst oavsett vilket kön det är.
Nej jag tycker inte det är konstigt med kompisar av motsatt kön. Du får tro vad du vill men så känner jag iaf 🤷‍♀️
 
Generell fundering.
Om man inte litar på att ens partner klarar att ha vänner och kontakter av det andra könet så är väl inte förhållandet speciellt sunt? Om man tror att enda anledningen till att man är tillsammans är för att hen inte har hittat nån bättre?

Om jag har en partner så hoppas jag innerligen att det är MIG han vill vara med. Inte något som är i brist på något bättre.

Det behöver inte betyda att förhållandet är osunt. Nu talar jag för mig själv, men i mitt första förhållande var jag extremt osäker och svartsjuk. Förhållandet var jättebra och det fanns egentligen ingenting att tvivla på, vilket jag kunde se i efterhand. Men där och då, i början av förhållandet, så kunde jag inte lita på min partner.
Jag jobbade dock med mig själv och min självkänsla och med tiden började jag inse att det var hos mig problemet låg. Som sagt, det var inte ett osunt förhållande.

Men jag förstår hur du menar och håller ändå med, bara det att det kan se lite olika ut :)
 
Just i ts' fall handlar det väl mest om att hon inte känner sig prioriterad. Hon är väldigt ung, bara 15, och har ett nytt distansförhållande med en ung kille hon aldrig träffat. Jag förstår att det känns väldigt osäkert och förvirrande om han pratar med andra tjejer samtidigt som han samtalar med henne. (Och sen vill resa iväg med en av dem.) Lite fokus kan man ju förvänta sig av någon i en ny relation. Om det nu, i det här fallet, är/blir en riktig relation, vilket jag ju inte har en aning om. I den åldern är ju det mesta väldigt nytt och prövande och sällan långvarigt, vilket väl är både ok och naturligt.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 684
Senast: lingonben
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 829
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 342
Senast: tuaphua
·
Relationer Min man fyller 40 om en månad ungefär. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom! Han gillar modellflyg, flygplan. Har inte så...
2
Svar
25
· Visningar
1 846
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp