Mrs Grashopper

Trådstartare
Tjo tjo
Jag har lite funderingar kring min kille, han snackar i telefon med andra tjejer och han skriver även med andra tjejer när han pratar i telefon med mig. Jag vet inte vad jag ska tycka men jag litar på honom. Det bara känns lite konstigt men jag vet inte. Jag känner mig på något sätt inte så speciell då men kan bara vara jag. Borde jag bry mig? Eller bara låta de vara?
Tjejer hjälp!
 
Alltså om du är osäker så tror jag att det bästa är att prata med varann, först och främst. Att ens partner har vänner av annat kön som hen håller kontakten med är verkligen inget fel i sig, och nu iom corona så är det mest ansvarigt att det sker främst via dator eller telefon. Huvudsaken att den kontakten inte bryter mot några överenskommelser ni har inom er relation.
 
Tjo tjo
Jag har lite funderingar kring min kille, han snackar i telefon med andra tjejer och han skriver även med andra tjejer när han pratar i telefon med mig. Jag vet inte vad jag ska tycka men jag litar på honom. Det bara känns lite konstigt men jag vet inte. Jag känner mig på något sätt inte så speciell då men kan bara vara jag. Borde jag bry mig? Eller bara låta de vara?
Tjejer hjälp!
Det är inte så trevligt, det bästa är att berätta som det är helt enkelt. Så inga missförstånd sker. Han kanske inte är medveten om att det stör dig.
 
Jamen precis.

Däremot kan man ju inte förvänta sig att ens partner aldrig mer ska samtala med människor ur motsatt kön, det vore ju helt bisarrt.
Kanske inte samtidigt som han pratar med sin flickvän, det är faktiskt hyfsat respektlöst. Oavsett vilket kön det är så är det lilla fokuset på sin partner ganska respektlöst faktiskt. Det är väl ingenstans det står att inte han får ha kompisar av motsatt kön.
 
Jamen precis.

Däremot kan man ju inte förvänta sig att ens partner aldrig mer ska samtala med människor ur motsatt kön, det vore ju helt bisarrt.
Nej exakt han måste ju få snacka med vänner och så, det är därför jag vill kolla här först innan jag säger något till han om de ifall det är något att oroa sig för eller om det är helt normalt :)
 
Nej exakt han måste ju få snacka med vänner och så, det är därför jag vill kolla här först innan jag säger något till han om de ifall det är något att oroa sig för eller om det är helt normalt :)
Vänner är vänner, oavsett vilket kön de har.

Prata med honom tycker jag absolut att du ska göra. Raka rör - så ni är på det klara med varandras känslor och funderingar.
 
Jag tycker att det är flera delar i det här.

Han pratar med andra när han pratar med dig, inte särskilt trevligt tycker jag om det inte handlar om att heja på någon man möter typ men man skriver inte med andra samtidigt om det inte är väldigt kort möjligtvis. Jag hade sagt ifrån att han får ringa när han har tid och lust att prata med mig.

Är tjejerna kompisar eller ragg? Om det är ragg, vad har ni för deal er emellan? Är det vänner så okej, men är det ragg så hade det varit tack och hej för mig för jag inte vill ha något sådant förhållande och inte min partner heller så vi är helt överens. Andra tänker på andra sätt och är okej med att deras förhållande inte är monogamt men man får ju göra upp om hur man vill ha det så att alla känner sig nöjda då med.
 
Kanske inte samtidigt som han pratar med sin flickvän, det är faktiskt hyfsat respektlöst. Oavsett vilket kön det är så är det lilla fokuset på sin partner ganska respektlöst faktiskt. Det är väl ingenstans det står att inte han får ha kompisar av motsatt kön.
Jag fick lite det intrycket i trådstarten, med meningen "...han snackar i telefon med andra tjejer..", vilket ju kan vara helt oskyldigt prat med en tjejkompis eller att han typ raggar och har "den sortens" kontakter vid sidan om förhållandet med ts.

Det är ju helt beroende av hur det ser ut - en mig närstående ung kvinna hade en pojkvän som inte ville att hon ens skulle snacka med killkompisar på jobbet, och absolut inte följa killkompisar på instagram etc etc. Det hela var väldigt kontrollerande och svartsjukt och helt orimligt. OCH extremt avtändande... Nånstans måste man dels lita på sin partner, dels känna att vill hen faktiskt ragga på sidan om vårt förhållande så får hen väl göra det - men utan mig.
 
Låter väldigt klokt allt ni säger, jag litar såklart på honom och han säger att det bara är vänner. Dem är väldigt nära vänner så jag tror inte att det borde finnas något att oroa sig för😇
 
Jag tycker det är ohyfsat att skriva med andra då man pratar i telefonen med någon. Och det oavsett vem man pratar med eller skriver med. Klart det kan hända om det är ngt viktigt man måste skriva etc. Men om det sker lite sådär slentrian och ofta tycker jag det är trist beteende.

Ang att det just är tjejer så ser jag inga problem med att han pratar med tjejkompisar.
Både jag och sambo är i hästbranschen. Där är det ju väldigt mycket kvinnor. Och min sambo har iom det utvecklat en hel del vänskapsrelationer med kvinnor.
Det var en stallkompis som sa till mig att hon aldrig skulle vilja vara tillsammans med en man i hästbranschen iom att så många kvinnor i sporten ser dem som högvilt. Jag sade att jag är noll oroad. Jag vill vara med en partner för att den vill vara med mig. Och jag vill inte vara med en partner som är med mig bara för att inga chanser till annat finns. Dvs jag tänker inte jaga bort andra utan jag litar på honom. Och skulle inte vilja ha det på annat vis.

Så med det sagt tycker jag inte alls det är märkligt att din kille har tjejkompisar. Men om han pratar i telefonen med dig kan han gott vänta med att skriva om det inte är ngt viktig.
 
Senast ändrad:
Att han pratar med tjejkompisar är som sagt inget märkvärdigt. Däremot är det rätt ohyfsat att prata och skriva med nån annan när han pratar med dej. Men däremot undrar jag om han gör likadant med sina killkompisar? Skriver han och pratar med dom åxå samtidigt? Om inte så skulle jag bli fundersam.
 
Generell fundering.
Om man inte litar på att ens partner klarar att ha vänner och kontakter av det andra könet så är väl inte förhållandet speciellt sunt? Om man tror att enda anledningen till att man är tillsammans är för att hen inte har hittat nån bättre?

Om jag har en partner så hoppas jag innerligen att det är MIG han vill vara med. Inte något som är i brist på något bättre.
 
Eftersom han gör det så öppet tvivlar jag på att det är annat än vänner.
Otrogna brukar smyga väldigt med sina sidan av ragg.
 
Eftersom han gör det så öppet tvivlar jag på att det är annat än vänner.
Otrogna brukar smyga väldigt med sina sidan av ragg.
Håller inte helt med. Kan också vara så att man är så respektlöst obrydd om huruvida den andre får veta eller inte att man inte bryr sig om att dölja det. Inte ovanligt i destruktiva relationer att det används som ett maktmedel.
 
Håller inte helt med. Kan också vara så att man är så respektlöst obrydd om huruvida den andre får veta eller inte att man inte bryr sig om att dölja det. Inte ovanligt i destruktiva relationer att det används som ett maktmedel.
Men då borde väl ts märkt det? Killen verkar ju ok i övrigt?
 
Generell fundering.
Om man inte litar på att ens partner klarar att ha vänner och kontakter av det andra könet så är väl inte förhållandet speciellt sunt? Om man tror att enda anledningen till att man är tillsammans är för att hen inte har hittat nån bättre?

Om jag har en partner så hoppas jag innerligen att det är MIG han vill vara med. Inte något som är i brist på något bättre.

Så är det. Med det sagt så kan det ju ta lite tid ibland att upptäcka om förhållandet är sunt eller inte.

Eftersom han gör det så öppet tvivlar jag på att det är annat än vänner.
Otrogna brukar smyga väldigt med sina sidan av ragg.

Tvek. Jag hade en gång en pojkvän med jättemånga "tjejkompisar" 🤡
 

Liknande trådar

Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 665
Senast: lingonben
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 272
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: tuaphua
·
Relationer Min man fyller 40 om en månad ungefär. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom! Han gillar modellflyg, flygplan. Har inte så...
2
Svar
25
· Visningar
1 818
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp