Jag undrar lite över varför han inte reser med dig? Du borde väl ändå vara hans första val, eller...? Har han frågat dig om du vill resa iväg med honom? Är det typ en sol-resa eller? Jag skulle nog bli lite irriterad om min man bokade en mysig och rolig resa med en tjejkompis (ja, han har såna och det är finemang med mig) utan att fråga mig om jag ville hänga med.
 
Det spelar ingen roll om man är i sitt första förhållande eller om man haft 100. Man ska vara bekväm och må bra i sin relation, gör man inte det så ska man ta upp det med sin partner. Det kan vara så att man har olika syn på relationen eller nått annat. Känner man att man inte blir respekterad ska man absolut säga ifrån.

Hur andra gör i sina relationer och vad de är okej med spelar ingen roll om det är nått som skaver för en själv. Partner är dock inte tankeläsare så man måste kommunicera.

Kan man inte komma överens och må bra båda två så är det bättre att gå skilda vägar.
 
Jag undrar lite över varför han inte reser med dig? Du borde väl ändå vara hans första val, eller...? Har han frågat dig om du vill resa iväg med honom? Är det typ en sol-resa eller? Jag skulle nog bli lite irriterad om min man bokade en mysig och rolig resa med en tjejkompis (ja, han har såna och det är finemang med mig) utan att fråga mig om jag ville hänga med.
Nope han har inte frågat mig, vi är lång distans förhållande och han har knappt frågat om att ses med mig haha. Vi har snackat om de men inget planerat. Kanske lite svårt nu med pandemin men jag vet inte. Och jag känner ingen av hans vänner så kanske vore dumt om jag hände med😅
 
Det spelar ingen roll om man är i sitt första förhållande eller om man haft 100. Man ska vara bekväm och må bra i sin relation, gör man inte det så ska man ta upp det med sin partner. Det kan vara så att man har olika syn på relationen eller nått annat. Känner man att man inte blir respekterad ska man absolut säga ifrån.

Hur andra gör i sina relationer och vad de är okej med spelar ingen roll om det är nått som skaver för en själv. Partner är dock inte tankeläsare så man måste kommunicera.

Kan man inte komma överens och må bra båda två så är det bättre att gå skilda vägar.
Själva vitsen med ett förhållande är väl att man ska ha det bättre än på egen hand? Att partnern tillför något i ens liv
 
Nope han har inte frågat mig, vi är lång distans förhållande och han har knappt frågat om att ses med mig haha. Vi har snackat om de men inget planerat. Kanske lite svårt nu med pandemin men jag vet inte. Och jag känner ingen av hans vänner så kanske vore dumt om jag hände med😅
Då skulle jag snarare undra över att han prioriterar det högre att fara iväg med en kompis (oavsett kön) än att träffa dig.
 
Nope han har inte frågat mig, vi är lång distans förhållande och han har knappt frågat om att ses med mig haha. Vi har snackat om de men inget planerat. Kanske lite svårt nu med pandemin men jag vet inte. Och jag känner ingen av hans vänner så kanske vore dumt om jag hände med😅
Förstod jag rätt nu, har ni aldrig träffats överhuvudtaget?
 
och ändå så betraktar du det som en relation?

Hur vet du att han ens "finns". Dvs att han är den han utger sig för att vara?
Vad har hindrat dig från att åka och träffa honom?
Han har sagt att det är dumt med pandemin och jag vill inte pressa för mycket eller vad man ska säga
 
I min relation hade det absolut inte varit ok att han åker på semester med en kompis istället för med mig och familjen. Speciellt inte en tjejkompis!
Vad som är ok för dig och din relation kan jag inte vara på, det måste du och din sambo avgöra tillsammans vad ni är ok med.
 
Jag skulle säga att det är bullshit!

Det går utmärkt att träffas med coronasäkert avstånd och prata, umgås och tillbringa tid tillsammans.
Vad skiljer dig från hans övriga vänner? Som han tydligen inte tvekar att resa tillsammans med.

Hur gamla är ni?
Jag fyller 16 i år och han är 17
 
Jag fyller 16 i år och han är 17
Du är fortfarande jätteung.

sluta betrakta det som en relation. Han är inte din pojkvän.
Bättre att se det som du har en "brevvän" på nätet. Inte mer än så. En kompis.

Innan man träffats kan man inte veta vad man egentligen känner för en annan person. Det spelar ingen roll om man pratat i telefon eller skype.

Mår du såhär redan innan ni ens träffats så tycker jag nog att du ska avsluta det hela.
 
Okej, nu måste jag vara stereotypiskt Buke och säga att det är läge att klippa bort den där tjommen ur ditt liv. Pandemin låter som en dålig ursäkt om han vill fara på resa med någon annan istället för att prioritera att få träffa dig om ni nu ska föreställa ett par.

Du blir ju helt klart stressad av hur han håller på och verkar inte riktigt villig - eller kapabel? - att prata igenom det med honom, ingen mening att fortsätta då. En relation ska berika livet, inte få en att konstant ifrågasätta sin egen bedömningsförmåga. Att det känns såhär redan på distans känns som ett stort varningstecken.

Han kanske inte ens är 17 på riktigt utan låtsas och utnyttjar att du är såpass ung för att kunna göra som han vill och ändå ha dig kvar på tråden. Det vore verkligen inte första gången nån tönt till man har gjort så. :down:
 
Han kanske inte ens är 17 på riktigt utan låtsas och utnyttjar att du är såpass ung för att kunna göra som han vill och ändå ha dig kvar på tråden. Det vore verkligen inte första gången nån tönt till man har gjort så. :down:
Nätet är fullt av groomande gubbar som låtsas vara yngre för att få unga tjejer på kroken. P1 har haft en serie om en man som kallade sig Douglas som visade sig vara medelålders och utsatte tjejer för övergrepp.

@Mrs Grashopper - vet dina föräldrar om detta? Har de pratat med honom?
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
744
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 114
Senast: skiesabove
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 542
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 478
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp