Nope ingen av våra föräldrar vet men jag skulle inte ha några problem med att berätta för min mamma man han har sagt att han inte vågar berätta för sina föräldrar än haha
 
Tack så jätte mycket för all hjälp!
Hur lärde ni känna varandra och hur länge har ni "varit ihop"?
Pratar ni på telefon? Facetime?
Jag råka adda han på snap för 10 månader sen och vi har vart tillsammans 4, vi snackar FaceTime ganska ofta och skriver nästan varje dag
 
Jag skulle säga att det är bullshit!

Det går utmärkt att träffas med coronasäkert avstånd och prata, umgås och tillbringa tid tillsammans.
Vad skiljer dig från hans övriga vänner? Som han tydligen inte tvekar att resa tillsammans med.

Hur gamla är ni?
Han har sagt att det är dumt med pandemin och jag vill inte pressa för mycket eller vad man ska säga

Det går ju alldeles ypperligt att ha en relation på distans även utan att ha träffats, men då brukar det ofta vara fråga om att försöka ses så snart man kan. Jag träffade min make online och vi betraktade oss som ett par i flera månader innan jag flög dit så vi kunde träffas första gången. Han flyttade hit i höstas och vi är nu gifta. Det går alltså att resa under pandemitider om man behöver! För att få distansförhållande att fungera behövs jättemycket tillit och engagemang, för att inte tala om att det ställer jättekrav på kommunikationen.
 
Det går ju alldeles ypperligt att ha en relation på distans även utan att ha träffats, men då brukar det ofta vara fråga om att försöka ses så snart man kan. Jag träffade min make online och vi betraktade oss som ett par i flera månader innan jag flög dit så vi kunde träffas första gången. Han flyttade hit i höstas och vi är nu gifta. Det går alltså att resa under pandemitider om man behöver! För att få distansförhållande att fungera behövs jättemycket tillit och engagemang, för att inte tala om att det ställer jättekrav på kommunikationen.
Tack så mycket, de låter klokt😊
 
Tack så jätte mycket för all hjälp!

Jag råka adda han på snap för 10 månader sen och vi har vart tillsammans 4, vi snackar FaceTime ganska ofta och skriver nästan varje dag
Livet är för kort för att lägga energi på människor som inte gör en trygg och glad.

Det är absolut inget fel på distansrelationer, att träffa folk online och att få känslor för någon innan man ens träffats. Men! Man ska vara väldigt medveten om vilka risker det finns med att dela med sig av saker online, även till någon man litar på eller via krypterade kanaler. Skicka aldrig någonsin bilder som är identifierbara, skicka ALDRIG pengar eller känslig information.

I första hand: var rädd om dig. I andra hand: ha kul och njut så länge det varar. Är det inte kul så släpp honom. Du kommer möta fler trevliga människor!
 
Det går ju alldeles ypperligt att ha en relation på distans även utan att ha träffats, men då brukar det ofta vara fråga om att försöka ses så snart man kan. Jag träffade min make online och vi betraktade oss som ett par i flera månader innan jag flög dit så vi kunde träffas första gången. Han flyttade hit i höstas och vi är nu gifta. Det går alltså att resa under pandemitider om man behöver! För att få distansförhållande att fungera behövs jättemycket tillit och engagemang, för att inte tala om att det ställer jättekrav på kommunikationen.
OT men grattis till giftermålet! :) Följt relationen lite på håll men uppenbarligen missat att ni är gifta.
 
Hej!
Vad hade ni tyckt om er kille fråga om han fick åka utomlands själv med en väldigt nära tjejkompis?😅(inget jobb/skol relaterat utan bara för skoj skulle i guess)
Jag hade undrat varför min man hade känt att han behövde fråga mig om "lov" och även tvärtom...Hade dock uppskattat om han berättade med lite framförhållning så vi kunde planera in hur mkt hjälp vi skulle behöva extra när en är iväg att sköta rulljansen här hemma.
 
Nope ingen av våra föräldrar vet men jag skulle inte ha några problem med att berätta för min mamma man han har sagt att han inte vågar berätta för sina föräldrar än haha

Jag tycker den här relationen ställer till med mer problem och frågor än vad det tillför. Det är väl några av de saker som de flesta söker efter i en relation.

Hur kommer det sig att ni uttalat har bestämt er för att gå in i en relation?
 
Det ligger så långt utanför våra ramar helt enkelt. Jag hade aldrig kommit på tanken att göra det själv och skulle bli väldigt förvånad och chockad om han skulle få för sig att resa på semester med en tjejkompis.
Hade du reagerat om han åkt med killkompisar?
 
Ja, om det var så att han hellre ville åka med en kompis istället för med mig så hade jag blivit väldigt chockad. Nu skulle han ju aldrig göra det för det är så långt ifrån hur både jag och han prioriterar.
Ok, det verkade först vara kopplat till kön men då förstår jag.
 
Med tanke på vad du skrivit i den här och din andra tråd skulle jag inte tolka det som att relationen ni har är seriöst menad (från hans sida), utan snarare att ni är vanliga chattkompisar med ett lite exklusivare ord bara. Det grundar jag mest på min egen erfarenhet av "nätrelationer" där man inte träffats. Jag har själv haft en del kontakter när jag var yngre som ledde till att vi blev "tillsammans", men det var aldrig seriöst menat på det sätt att vi var tillsammans på riktigt, utan enbart via nätet.

Alternativt har ni olika förväntningar och uppfattning om er relation och borde prata.
 
Nu verkar han ju av väldigt många andra skäl vara någon som du definitivt borde sluta tänka kring som "din partner". Men rent hypotetiskt svar på frågan - om jag hade haft en pojkvän/sambo/man som hade haft en nära tjejkompis som funnits i hans liv länge, och velat resa med henne, hade det varit fine med mig. Jag vill inte, och kan inte, resa (mest p.g.a. djur och allmänt ointresse), och vill han då göra det är det ju väldigt bra om han kan göra den grejen med någon annan, kön ovidkommande.

Hade det varit en ny bekantskap hade jag dock dragit öronen åt mig mer, mest för att jag hade upplevt det som lite märkligt att vilja resa iväg med en person man precis träffat. Men jag hade tyckt att det var lika märkligt om han ville resa iväg med en killkompis han precis träffat.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
751
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har en nära släkting som har någon sjukdom. Efter 10+ år så har vården fortfarande bara presterat en diagnos där diagnoskriterierna...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 115
Senast: skiesabove
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 555
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 481
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp