Hjälp!!!!

Twister2007

Trådstartare
Min dvärgdur var helt normal i morse. Från ingenstans vill han inte äta och inte dricka, jag har försökt ge Critical Care, men han vill inte ha. Jag har försökt ge lite morot som han älskar, han åt nåra bitar och är helt pigg när jag springer med honom. Har honom ute i hagen nu och han ligger ner. Äter inte gräs eller något. Vad ska jag göra? Har städat hela buren för att se till att han bajsar, men han har inte bajsat på 45 min!
 
Min dvärgdur var helt normal i morse. Från ingenstans vill han inte äta och inte dricka, jag har försökt ge Critical Care, men han vill inte ha. Jag har försökt ge lite morot som han älskar, han åt nåra bitar och är helt pigg när jag springer med honom. Har honom ute i hagen nu och han ligger ner. Äter inte gräs eller något. Vad ska jag göra? Har städat hela buren för att se till att han bajsar, men han har inte bajsat på 45 min!
Att han inte har bajsat på 45 minuter är ingen fara. Du skriver lite motsägande, han vill inte äta men han äter morot? Han ligger ner men är pigg när du springer med honom?

Hur brukar han bete sig ute i hagen, brukar han vara pigg där? Vissa kaniner kan tycka det är läskigt att komma ut och kan ligga stilla av den anledningen.
 
Att han inte har bajsat på 45 minuter är ingen fara. Du skriver lite motsägande, han vill inte äta men han äter morot? Han ligger ner men är pigg när du springer med honom?

Hur brukar han bete sig ute i hagen, brukar han vara pigg där? Vissa kaniner kan tycka det är läskigt att komma ut och kan ligga stilla av den anledningen.
Ja ursäkta mig. Jah vill bara vara tydlig, alltså de jag menar med att han inte äter, är att när jag la mat i skålen ville han inte äta, eller maskrosblad. Jag la därför en liten morot på marken som han senare ville ha lite lite lite av, samt åt lite gräs i hagen och när jag var ute med honom. Ibland la han sig ner helt platt, inte sitt liggandes eller vad man säger därför. Ibland kan han vara lite rädd, dock var de jätte varmt idag.
 
Är det bara idag han inte ätit/druckit? Och det har varit varmt ute? Det kan ju i så fall vara värmen som är boven. Men är du orolig skadar det ju inte att ringa veterinären och rådgöra med dem.
 
Har han ordentlig skugga och fräscht vatten?
Kaniner tillbringar heta dagar i svala jordkulor i det vilda.
Att ha ett kaninhus i solen kan orsaka värmeslag. Även om det är mörkt i huset blir det väldigt varmt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 247
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
684
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 207
Senast: emma-vsm
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp