Skorpionen

Trådstartare
Jag står i ett stall där det råder anarki. Hyresvärden är rädd för vissa av sina hyresgäster och håller sig inte till avtalet vad gäller mobbning. Jag är nr 3 att bli utfryst och mobbad men han gör ingenting. Det står i vårat avtal att mobbning inte får förekomma. I mitt tycke har han brutit vårat avtal nu. Då gäller det väl inte längre och jag kan flytta när jag vill?
 
Jag står i ett stall där det råder anarki. Hyresvärden är rädd för vissa av sina hyresgäster och håller sig inte till avtalet vad gäller mobbning. Jag är nr 3 att bli utfryst och mobbad men han gör ingenting. Det står i vårat avtal att mobbning inte får förekomma. I mitt tycke har han brutit vårat avtal nu. Då gäller det väl inte längre och jag kan flytta när jag vill?
Du kan alltid flytta när du vill. Du kan också vägra betala uppsägningstid med hänvisning till avtalsbrott, om det sen funkar och stallägaren antingen släpper det eller förlorar vid en eventuell tvist är det ingen här som kan annat än gissa.
 
Tyvärr tror jag inte att du kan hävda avtalsbrott för att andra inhyrda mobbar dig - det håller nog inte. Det blir liksom ord mot ord och det är ju inte hyresvärden som mobbat dig. Tråkig situation oavsett!
 
Att bara flytta kan även ge dig dåligt rykte i framtiden ifall du vill byta stall.
Det bästa är att hitta nytt stall, säga upp och betala enligt uppsägningstiden, om inte stall ägaren är okej med kortare uppsägningstid pga problemet i stallet.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Har en unghäst som jag promenerat en del med (då han inte är tillräckligt gammal för ridning än). I våras gick det väldigt bra och...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 401
Senast: Fiorano
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 051
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp