YorkWann

Trådstartare
Hur gör man om man fått oanalyserat ensilage, som redan är balat, och man inte har tillgång till en sån där borr? Det handlar om fyrkantsbalar är på ca 150kg.
:confused: :crazy:
 
Endera tar man bara från 1 bal...fast det kan ju bli missvisande om balarna kommer från flera fält. Annars får du invänta tills ni öppnat ca 3-4 st och ta eftersom...Proverna man tar fryser man in till man har från flera balar, sedan skickar man in. Detta kan ju ta lite tid, men det blir ju ett bättre resultat. Höborr kan man få låna på tex Granngården och sådana ställen...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 064
Senast: Twirro
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
733
Senast: Fazeem
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 074
Senast: Gunnar
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 556
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp