V

vasall_lover

kan någon hjlpa mej att räkna ut hur mkt det skulle kosta med ett halvblod som rids5-6ggr/vecka och som står i privatstall, alltså inga stallkostnader, men foder, hovstlagare, vaccination osv. Funderar nämligen på att köpa en jättesöt halvblodskille, men funderar på om jag har råd med det. Supertacksam för svar. kjam på er
 
Oj det kan bli lite svårt med tanke på att tex foder kostar väldigt olika beroende på vad man ska ha för något foder osv. Likaså vaccinationer. Vad ska du ha för vaccinationer?
Hovslagre är det också olika kostnader på. Det finns de som skor runt om för 300 och de finns de som tar över 1000 kr!
 
Räkna kallt med 2000:- i månaden.
Sen tillkommer säkert vaccinationer, hovslagare m.m.

Det är ju helt beroende på var du bor, vad hästen äter m.m.

För vissa kostar bara hästen en 1000-lapp i månaden, för vissa 5000:- i månaden.

Min häst kostar 800:- stallhyra med spån (stallägaren sköter alla in-utsläpp, fodringar och täckningar)
Sen kostar hösilagen 500:- styck (ca 600:- kg)
Vanligt torrhö 2,90 kr/kg
Hovslagare 600-800:-
Betfor, korn, havre, mineraler m.m.
Sen vaccinationerna, avmaskningar m.m.

Träningar och sådant om du ska träna m.m.

Du får helt enkelt ta och kolla upp priserna där vart du bor och sitta och räkna en kväll.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 558
Senast: Lhas
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har velat ha hund så länge jag kan minnas. Är både katt och hundmänniska, men pga allergi så kan vi inte ha katt. Hund är inga...
41 42 43
Svar
845
· Visningar
36 685
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 896
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Min diskmaskin
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp