BusBarro

Trådstartare
Jag har köpt en 6-åring, haft henne i 5 månader. Hon fick hovspricka i somras därför har jag inte kunnat rida så mycket.
Hon är däremot MYCKET underbar att rida, snäll i munnen, luftiga gångarter, riktig drömhäst!
MEN.
Hon är fruktansvärd att hantera. Jag hade innan en gammal trotjänare som jag fick jättebra på marken efter mycket NH-träning.
Men det biter inte på damen, jag har tränat jättemycket. Varje gång vi går in och ur hagen. VARJE DAG.

Men hon lär sig aldrig. Med gammeln fick jag hjälp av en tjej men hon har inte tid längre.
Hästen har inte blivit rätt hanterad från första början, det är en sak som är säker.
Hon kliver över en, kastar sig. ALLT.

Vet någon nån bra NH-tränare i Uppsala trakten?
Jag behöver verkligen hjälp.

Maila eller svara här.
frida_bergh@hotmail.com

MVH Frida
 
NH-tränare får man söka under efterlysningar under bukefalos radannonser.

Men andra tips på vad BusBarro kan göra med sin häst kan diskuteras här.
 
Låter som min Fd Pålla var när hon kom till mig.

Kunde inte stå still på gången, gick över folk, sköt ut bogen på en när man försökte promenera, kastade sig hittan och dittan :crazy:

Och jag började helt från början med henne gick ut och gick varje dag där jag som mål skulle få henne att gå normalt så att andra kunde ta ut henne i hagen. Jag körde helt på ledarskap och hur en hästledare skulle ha reagerat och efter "suck" ett halvårs slit varje dag så gick hon som en dröm. Jag kunde ta båda hästarna in och ut ur hagen, hon gick snällt på lång lina något bakom mig, stannade jag så stannade hon.

I början körde jag helt enkelt med att kom hon för nära så varnade jag bestämt, andra gången varnade jag ordentligt och tredje gången så sparkade jag bakut :smirk: ( kan ju tänka mig hur det ser ut ) Och så gjorde jag alltid + beröm när hon gick där hon skulle.

Så det är nog bara till att vara konsikvent och träna vidare för någon gång så släpper det

Lycka till
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 270
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 456
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
6 861
Senast: akleja
·
Hästmänniskan Hej, nu är det så att jag äntligen efter 10 års längtan ska få skaffa en egen häst. Jag är såklart jätteglad och extremt tacksam för att...
Svar
10
· Visningar
2 201
Senast: Beeboppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp