LadySara

Trådstartare
vi har fått en ny ponny i stallet.. å tjejen som köpt honom åker av minst 1-2 ggr varje ridpass... så då frågade dom om ja kunde rida honom lite, då han bockade av henne hela tiden å se om ja kunde få fason på han... ja satt upp å de va en liten ängel han gick i form trampade å va genomtrevlig. testade att pressa honom genom att flytta å ja göra massa saker helt enkelt men han svarade bara med att vara positiv.. så har de fortsatt i en vecka nu.. men en dag va ja inte där så då satte dom upp en annan tjej å hon är större /längre än mig.. å då bockade han som tusan å skulle ha av henne.. nu till min fråga.. känner han att han inte får av mig å att hon är mindre å lättare å har sämre balans så hon åker lättare?? men då borde han itne försökt få av den andra tjejen ?? är de bara att han testar ?? kan man hoppas på att han slutar bocka med henne om hon sitter kvar nåra ggr å talar om att de är fel att bocka??
 
Kan det vara så enkelt att du är en duktigare ryttare än de andra tjejerna som prövat och att han därför trivs med dig och känner att det inte är någon idé att testa dig?
Utan att ha sett hur ponnyn beter sig skulle jag rekommendera att man låter veterinär gå igenom hästen för att kolla att den är OK, att den inte har ont någonstans, att sadeln ligger bra o.s.v. Sedan skulle jag rekommendera ponnyns ägare att ta hjälp av en istruktör för att lära sig hantera den när den busar.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 756
Senast: ako
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 161
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 537
Senast: tott
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 344
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp