P

Philomena

Vi sålde en häst till en familj för drygt en månade sedan, de hade haft öppet köp i en vecka. vilket båda gick med på.
hästen som vi sålde har varit "misshandlad" förut vilket vi förklarade för köparna och att hon förmodligen kommer att behöva tid att ställa sig in på det nya stället. Vi rådde dem att låta henne vara i en till två vevkor och sedan sakta försöka vinna hennes förtroende. Nu är det så att de ringde idag och berättade att det inte funkade alls och rabblade upp en massa saker som hon ALDRIG gjort hemma hos mig. Sparkade och dylikt efter dem i hagen. och undra om vi kund ta tillbaka henne?!
sälva hade vi haft hästen på ponnyridning på en stor camping med massor av barn, barna hanterade henne till och med själv och hon har aldrig visat några aggresiva tendenser mot oss.
Vad ska vi göra? vi har ingen möjligthet att ta hem henne igen, då vi nydligen skaffat oss en hingst.
 
Hej!
Hur ni ska göra det vet jag inte. Det kan ni ju endast betämma själva, men vore det min häst som hade haft det så svårt i livet tidigare så hade jag i alla fall ordnat på något sätt att jag kunde ta hem den.

Det som händer annars är ju att den säljs vidare igen, för familjen verkar ju inte vilja ha den.

I övrigt så undrar jag hur ni kunde sätta öppet köp i endast en vecka! Då du rekommenaderat att den skulle få vara ifred i 1-2 veckor. Då kan dom ju inte rimligtvis hinna känna efter om det är rätt häst på så kort tid!
 
Det där med hingsten, tror ni inte att det funkar ändå? (såvida ni har plats i stallet...) Min hingst har stått i hage utan el en hel vinter och det har aldrig varit några problem.


Även om många tycker att hingstar är vilddjur så är de ju trotts allt ofta vana med ston, det är ju vanligare med ston än med hingstar i ett stall.

Har ni ingen hage ni kan förstärka för hingsten och ta hem stoet?
 

Liknande trådar

Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 832
Senast: Sixten
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
22 018
Senast: DarkInNight
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 740
Senast: shia
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp