D

Dirty Harriet

Kan någon hjälpa mig att förklara de olika klasserna som finns inom western. Jag vet att trail är typ hinderbana, men sedan är det stopp. Jag är mycket intresserad av western och började träna med min anglo som jag tyvärr sedan sålde, så jag hade inte gjort mycket alls. Däremot har jag tävlat dressyr och det är väl den motsvarigheten jag vill hitta i western. Kan någon hjälpa en korkad människa att reda ut begreppen???
 
Sv: HjÄlp!!!

Hej
Att förklara allt på ett kortfattat, bra sätt är inte helt lätt för det finns många grenar inom westernridning. Det bästa du kan göra är att gå in på WRAS hemsida, www.wras.se och i vänsterkanten välja westernridning. Där finns bra beskrivningar av de olika grenarna, de är indelade i olika grupper: boskapsgrenar, tidsgrenar, ridgrenar, ranchhästgrenar och uppvisningsgrenar.
FG
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 308
Senast: Lycan
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
1 927
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp