V

Venezuelas

Ska tävla i en D tävling om 2 veckor..
Fick reda på att det skulle vara en i närheten igår :crazy:

Dick är det så att man får ha engelsk sadel om man vill.
Han har en westernsadel, är det nån idé att använda den?
Är det lättare att följa med i gångarterna i en sådan eller?

Tacksam för hjälp!
 
Sv: Hjälp!

7 som tittat, 7 som inte velat säga nå..
 
Sv: Hjälp!

Hola,
Jag skulle välja westernsadeln on hästen har en sådan som sitter ok. Förvisso kan du mycket väl komma till tävlingen i din engelska utrustning om du trivs bättre i den men skulle det tex stå mellan dig och någon annan som ridit en lika bra ritt så kommer domaren när h*n skall rangordna er att titta på helhetsintrycket.
Har den andra westernutrustning då så lär den knipa placeringen före dig.

Lycka till på tävlingen!
mvh Eva
 
Sv: Hjälp!

Okej.

Först och främst är jag ju inte där för att vinna, utan där för att han ska få göra nya saker, vilket han tycker är kul :)

Ska försöka hitta en som kan hjälpa mig att träna, ska se vad hon säger om den sadeln :)
 
Sv: Hjälp!

jag har som dressyrryttare överlevt min förts d tävling i western o min erfarenhet är att kom som du tyckerär bekvämt själv!
westernfolk är avslappnade med tålamod och humor.därav att jag faktiskt bara går som publik på westerntävlingar.

jag gjord ebort mig i en engelks bomlös,hans arbetsträns(rem runt huvudet) och ett portugisiskt bett,tog på mig ett par "snygga" byxor o en tröja som passad etill håret,ogonen o vojlocken.

de allra flets avar otroligt snofsiga och det var kul at titta på alla fina hästar !

inte blev jag paria bara för att jag ärmilt sagt udda utan folk var så snälla o trevliga o svarade på en massa ytterst fåniga frågor.

kan meddela att dressyrryttaren med den övervuxna hästen som lutar åt fel håll:) vann av någon märklig anledning trailen o kom 2a i western horsemanship

inte var det då för att jag red så perfekt på westernvis eller var så snofsigt klädd

så slappna av och ha det trevligt-för det har man ihop med westernfolk!
 
Sv: Hjälp!

Ta den sadeln som du tycker är bekvämast att rida i, men iofs har han en westernsadel som passar hade jag nog valt den!
Tänk också på att du ska vara "westernklädd" och att du inte får ha nosgrimma på tränset.. :idea:
 
Sv: Hjälp!

Han rids på hackamor så det går inte att ta bort nån nosgrimma där..
 
Sv: Hjälp!

Kolla så att det är tillåtet att rida på hackamore på tävling, det har jag faktiskt ingen aning om...
 
Sv: Hjälp!

Venezuelas skrev:
Det är bara en D-tävling...

På en D-tävling kan du nog rida på hackamoret utan problem, det brukar inte vara så hårt på bettreglerna där. Jag skulle välja den sadel som passar hästen och dig bäst, men ändå försöka att hitta en bra westernsadel att tävla i. Lycka till på tävlingen! :)
 
Sv: Hjälp!

Jag har inga som helst mål att fortsätta tävla i western, mitt mål med denna tävling är att han ska få komma ut och göra nånting annat, han gillar att prova nya saker..
 
Sv: Hjälp!

Venezuelas skrev:
Jag har inga som helst mål att fortsätta tävla i western, mitt mål med denna tävling är att han ska få komma ut och göra nånting annat, han gillar att prova nya saker..

Det framgår ju knappast av ditt första inlägg att du "har inga som helst mål att forsätta tävla i western" eller hur? ;) Jag svarade bara på ett sätt som jag trodde skulle kunna hjälpa dig, du frågade ju faktiskt om sadlarna...
 
Sv: Hjälp!

Jag var nog lite otydlig på den punkten... :o

Ska se hur westernsadeln passar.. Hur ser man det igentligen? :angel:
 
Sv: Hjälp!

+ att det var en som red på hackamore sist föreningen hade en tävling i närheten, så det är OK
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
290
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 162
Senast: TinyWiny
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp