Hjälpa kollega med psykisk ohälsa

Araminta

Trådstartare
Finns det något konkret/fackligt/organisatoriskt man kan göra för att larma om psykisk ohälsa hos kollega? Chef är inkopplad men spiralen fortsätter åt fel håll. Jag vill inte ge detaljer då jag inte är direkt anonym här men läget börjar bli desperat.
 
Finns det något konkret/fackligt/organisatoriskt man kan göra för att larma om psykisk ohälsa hos kollega? Chef är inkopplad men spiralen fortsätter åt fel håll. Jag vill inte ge detaljer då jag inte är direkt anonym här men läget börjar bli desperat.

Chefen, hen kan anpassa arbetssituationen och hänvisa till er kontakt i företagshälosvården om ni har sådan.

Skyddsombudet, om det gäller något som berör arbetsplatsen som sådan.

Är det en person som behöver uppenbara medicinska/kurativa insatser så kan det inte ske på arbetsplatsen utan då ska personen få sjukvård/samtalsstöd.
 
Finns det något konkret/fackligt/organisatoriskt man kan göra för att larma om psykisk ohälsa hos kollega? Chef är inkopplad men spiralen fortsätter åt fel håll. Jag vill inte ge detaljer då jag inte är direkt anonym här men läget börjar bli desperat.
Lyssna och stötta, om det är arbetsmiljöproblem kontakta skyddsombudet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Här är en tråd där vi kan diskutera hur vi tycker att man ska bemöta psykiskohälsa på forumet, så behöver vi inte spåra ur andra trådar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
13 630
Senast: hundtant
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Monimaker
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 054
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 043
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp