Hjälpa ngn som inte vill ha hjälp

turbofling

Trådstartare
En person i min närhet är gift med en man som inte behandlar henne på ett bra sätt. Hab slår henne inte utan det handlar om psykisk misshandel. Vi vill så gärna hjälpa henne att komma ifrån den här mannen men vi vet inte hur. Hon vill inte prata om det men vi märker hur dåligt hon mår men enligt henne är det inte "så farligt" och det "blir nog bättre bara...". Dom har även ett litet barn tillsammans.

Hur hjälper man ngn som inte vill ha hjälp men behöver det?

(Vi bor inte i Sverige så tips om föreningar osv att vända sig till fungerar inte)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Monimaker
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 856
Senast: Halona
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 433
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp