Hjärnjympa för konvalecent...hjälp?

H

Heero

Har en konvalecent (ledinflammationer) som behöver lite aktivering av de små grå. Nån som har tips på bra "konster" eller små tricks man kan lära hästen? Han är otroligt smart och är mkt lättlärd, är VÄLDIGT villig att göra nästan vad som helst för en liten godbit. Men min fantasi är dock lite kass...
Har lärt honom att lyfta ett framben på komando, backa och håller nu på med att nicka med huvudet på komando. Vad kan jag göra mer??? Ge mig tips, och även hur jag bär mig åt.
(han följer efter mig som en hund, är MKT lättlastad, är ej rädd för pressenningar o dyl, så sådana grejer är nästan lite för enkelt) :smirk:
 
Skulle även jag behöva lite hjärngympa till min konvalecent. Hm, kanske kan använda min hundaktiverings bok för hund. :idea:
 
Det borde inte vara så svårt. hitta på nya komandon för konster hästen redan kan, lär den nicka och skaka på huvudet. ta upp saker i munnen, ha flera olika saker hästen ska ta upp ställa någon stans när du ger komando,, det finns hur mycket som hällt,, läs köpp/låna en bok om kliker träning för hästar.. :bump:
 
Havre eller dylikt kan du hälla i 4-kronors PET-flaskor som du gör små hål i ca 7 cm från botten i. Då har de att pyssla med en stund när de äter kraft i allafall.

"Spåra" är också kul. Vänd tre hinkar/skålar upp och ned. Visa hästen en godisbit och lägg den sedan under en av hinkarna. Hästen ska plocka fram godiset. Då får den använda lite klurighet för att vända på hinkarna.
 

Liknande trådar

M
Hundhälsa Hejsan alla! Ja, nu börjar jag bli lite orolig. Allt började i söndagskväll. Han bajsade normalt på f.m och åt normalt men framåt...
Svar
2
· Visningar
1 272
Senast: dpmatte
·
M
Träning Jag har sett flera här som är jätte duktiga på NTT. alla har sina principer och tränar på sina sätt, men jag skulle ändå se om jag...
Svar
1
· Visningar
894
Senast: sthu
·
N
Träning Måste skriva av mig och få råd om någon orkar läsa... När vi köpte D-ponnyn sa dåvarande ägarna att det hade varit en del problem...
Svar
12
· Visningar
1 272
Senast: jessivega
·
M
Övr. Hund Har en 23 v dobermannvalp och jag har jättesvårt att få henne rumsren. Hon säger aldrig till när hon är nödig och hon både kissar och...
Svar
6
· Visningar
975
Senast: Shettisar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp