Hjärnspöken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väldigt dubbelt nu, ena stunden har jag tappat all lust på ridning, tänkt att jag säljer alla hästprylar och utrustning. Jag skiter i detta, mitt hästliv är över (i alla fall för nu). Det känns meningslöst, det är en sorg att det aldrig ”blir något” och jag kommer aldrig vidare. Är det inte hästskador så åker jag av och slår mig - och blir rädd, och låser mig.
Å andra sidan finns det en längtan efter att få rida och träna, och de gånger när man får ridit ordentligt och får känna att man faktiskt kan rida litegrann – att känslan finns där långt inne, då väcks ett litet sug igen.

Nu står jag inför en hästmöjlighet som kanske kan ge en rolig period, men jag är så vansinnigt nervös att jag nästan vill tacka nej. Tänk om det inte blir bra? Tänk om jag inte fixar den?

brrrrr!!
26525
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 823
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 820
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 565
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp